امضای تفاهم نامه برای آسفالت راههای روستایی قزوین

امضای تفاهم نامه برای آسفالت راههای روستایی قزوین

استاندار قزوین از امضای تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راههای روستایی بالای ۵۰ خانوار استان خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد عجم در مراسم افتتاح قطعه سه بزرگراه تاکستان - آبگرم که به مناسبت هفته دولت با حضور نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اعلام این خبر گفت: بر اساس این تفاهم نامه عملیات زیرسازی راههای روستایی بالای۵۰ خانوار استان قزوین از محل اعتبارات استانی و آسفالت آن از منابع ملی تامین اعتبار می‌شود.

استاندار قزوین افزود: با اجرای این تفاهم نامه ساکنان کلیه روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان، از راه آسفالته مناسب برخوردار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش کسب رتبه نخست کشور در زمینه کاهش تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های استان قزوین را نتیجه افزایش ایمنی جاده‌ای و تلاش دستگاههای ذیربط از جمله راهداران و نیروهای پلیس دانست و گفت: برای به حداقل رساندن سوانح رانندگی آموزش مردم و فرهنگ سازی در این زمینه ضروری است.

در این مراسم محمد امین نصراللهی زاده ـ مدیرکل راه و ترابری استان قزوین هم با ارائه گزارشی گفت: برای اجرای قطعه سه بزرگراه تاکستان – آبگرم به طول پنج کیلومتر و ۷۵۰ متر با ۱۱ متر عرض اعتباری افزون بر ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل راه و ترابری استان قزوین در ادامه مدت زمان اجرای این طرح شش ماه اعلام و اضافه کرد: ساخت یک دستگاه

دور برگردان، شش دستگاه پل آبرو، ۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۱۱ هزار و ۱۴۱ متر مکعب خاکریزی، ۲۰ هزار تن آسفالت، ۴۶۰ متر مکعب بتن ریزی، ۲۵ هزار مترمکعب اساس و زیر اساس از جمله عملیات اجرا شده در پروژه قطعه سه بزرگراه - آبگرم تاکستان بوده است.

وی افزود: همزمان با هفته دولت هشت پروژه در بخش راه روستایی استان قزوین به بهره برداری می‌رسد که برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

نصراللهی زاده تعداد روستاهای بهره مند از مزایای اجرای این طرحها را ۱۲ روستا با ۸۷۰ خانوار ساکن اعلام و تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها ضمن ساخت پنج کیلومتر راه جدید و یک دستگاه پل، نزدیک به ۲۰ کیلومتر از راههای روستایی استان قزوین زیرسازی و آسفالت و ۱۵ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت شده است.

فرماندار تاکستان هم در این مراسم با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته برای ایمن سازی جاده‌های این شهرستان گفت: هم‌اکنون طرح تعریض کلیه محورهای فرعی و اصلی شهرستان تاکستان در دست اجراست.

 

 

    نظرات