تحلیل اثرات تغییر اقلیم بر آب‌های زیرزمینی و تخمین دقیق میزان...

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان موضوع تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از آن را از مهم‌ترین بحران‌های اساسی مدیریت منابع آب دانست و مطرح کرد: با توجه به اینکه آب های زیرزمینی یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب هستند؛ تحلیل اثرات تغییر اقلیم بر آب‌های زیرزمینی و تخمین دقیق میزان تغذیه آنها در دوره آتی ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان، دکتر هوشنگ ملایی ضمن تبریک سال جدید و روز جهانی آب اظهار کرد: هر ساله 22 مارس به عنوان روز جهانی آب شناخته می‌شود و امسال نیز این روز با شعار «آب، تغییر اقلیم و مسئولیت اجتماعی» نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد: ایران به عنوان یکی از کشورهای واقع در کمربند خشک کره زمین با مشکل کم آبی مواجه است. رشد فزاینده جمعیت و نیاز به محصولات کشاورزی و دامی و محدودیت منابع آب و خاک به عنوان بستر اصلی تولیدات کشاورزی مسئله کم آبی را به گونه ای بسیار جدی فرا روی کشور قرارداده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابراز داشت: در واقع خشکسالی نیز به عنوان یک پدیده طبیعی همچون سایر پدیده های طبیعی به مدد دانش، آگاهی، برنامه ریزی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت صحیح، قابل پیش بینی و کنترل است و خسارت های ناشی از آن را می توان به حداقل رساند .

ملایی روز جهانی آب را کمک کننده به گسترش سواد آبی و افزایش آگاهی عموم جامعه در این زمینه دانست و تصریح کرد: امسال در روز جهانی آب، شعار سال «آب، تغییر اقلیم و مسئولیت اجتماعی» بیان شده است که نشان دهنده اهمیت موضوع تغییر اقلیم برای منابع آبی در سالیان آتی است که باید در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بدان توجه کرد.

وی موضوع تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از آن را از مهم‌ترین بحران‌های اساسی مدیریت منابع آب دانست و مطرح کرد: با توجه به اینکه آب های زیرزمینی یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب است؛ تحلیل اثرات تغییر اقلیم بر آب‌های زیرزمینی و تخمین دقیق میزان تغذیه آنها در دوره آتی ضرورت می یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی نه تنها بر میزان ذخایر آب تاثیر گذاشته و باعث ایجاد خشکسالی یا سیلاب می‌شود، بلکه بر کیفیت آن نیز اثر گذار خواهد بود.

ملایی در پایان گفت: 22 مارس (سوم فروردین) روز جهانی آب با محوریت تغییر اقلیم و مسئولیت اجتماعی را به تمام کنشگران این عرصه تبریک می‌گویم و امیدوارم مسئولیت اجتماعی و آگاهی جمعی در زمینه مصرف و سازگاری جهان با منابع آب روز به روز افزایش یابد و سیلاب‌های احتمالی آینده با مدیریت خوب و تاکید بر کمک مردم به یک نعمت و فرصت بزرگ الهی تبدیل شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات