ضدعفونی اماکن عمومی کرمان در تعطیلات نوروز

مدیر ستاد بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان خبر داد:

ضدعفونی اماکن عمومی کرمان در تعطیلات نوروز

مدیر ستاد بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان از ادامۀ روند ضدعفونی معابر و مبلمان شهری در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، فرزاد خضری با بیان این‌که معابر و اماکن عمومی شهر، وسایل بازی و تندرستی و وسایل حمل‌ونقل عمومی هر روز و هر شب ضدعفونی می‌شود، گفت: برای ضدعفونی و گندزدایی، از محلول‌های پرکلرین و یا آبِ ژاول (وایتکس) با نسبت‌هایی که  در دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تعیین شده، استفاده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین با هماهنگی و همکاری اتاق اصناف، مراکز بهداشت شهرستان و همکاری گروه‌های جهادی بسیج و سپاه و نیروهای داوطلب مردمی، اماکن عمومی مختلف ضدعفونی می‌شود؛ ضمن این‌که اصناف مختلف شهر نیز توسط صاحبان آن‌ها ضدعفونی می‌شوند.

خضری ادامه داد: ضدعفونی در دو بخش درون‌سازمانی و عمومی و شهری انجام می‌شود که در بخش درون‌سازمانی، تمام ساختمان‌ها و اماکنی که در مالکیت شهرداری است؛ شامل ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه، سازمان‌ها و ادارات زیرمجموعۀ شهرداری و وسایل و تجهیزات مربوط، به‌صورت روزانه و مستمر ضدعفونی می‌شود.

مدیر ستاد بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان ادامه داد: در بخش عمومی و شهری هم، با ناحیه‌بندی شهر و تقسیم آن بین گروه‌های مختلف جهادی و نیروهای خدماتی شهرداری و با همکاری آتش‌نشانی، ارتش، سپاه و بسیج، تمام اماکن عمومی، وسایل حمل‌ونقل همگانی، پمپ‌بنزین‌ها، ورودی بیمارستان‌ها، پارک‌ها وغیره، به‌صورت شبانه ضدعفونی می‌شود.

خضری هم‌چنین در خصوص ضدعفونی وسایل حمل‌ونقل عمومی گفت: با هماهنگی سازمان‌های مربوط، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری به‌صورت مستمر و در شیفت‌های متوالی، در مبدأ و مقصد، ضدعفونی و پاک‌سازی می‌شوند.

وی با بیان این‌که در زمینۀ پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تأکید کرد: شهروندان محترم از تردد و تجمع غیرضروری در نقاط مختلف شهر خودداری کنند.

ش.ا

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات