سد بفراجرد خلخال ۶۴ درصد پیشرفت دارد

سد بفراجرد خلخال ۶۴ درصد پیشرفت دارد

فرماندار خلخال گفت:‌ سد مخزنی بفراجرد خلخال هم اکنون با پیشرفت ۶۴ درصد در حال اجرا و تکمیل شدن است.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، ذبیح‌الله عبداللهی در جلسه شورای برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار داشت: این پروژه با ۴٫۵ میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام است در حالی که در سال گذشته برای این پروژه ۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب و تخصیص یافته بود.

وی آبرسانی خط انتقال از سد بفراجرد به شهر خلخال را از دیگر طرح‌های مهم و قابل پیگیری در شهرستان خلخال اعلام کرد و افزود: این پروژه با ۵۰ درصد پیشرفت و تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال اقدام است که سال گذشته ۱۰۸ میلیون تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده بود.

عبداللهی راه اصلی کلور ـ درام را جز پروژه‌های دارای ردیف اعتباری ملی توصیف کرد و ادامه داد: امسال ۱٫۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اختصاص یافت که نسبت به سال قبل ۳۸ درصد این اعتبارات رشد نشان می‌دهد.

فرماندار خلخال از افزایش اعتبارات راه اصلی خلخال ـ فیروزآباد تا سقف ۷ میلیارد تومان و همچنین راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی خلخال را از دیگر اولویت‌ها اعلام کرد و گفت: تنها دو کیلومتر از آسفالت راه خلخال ـ پونل باقی‌مانده است تا این پروژه بعد از ۴۶ سال آماده افتتاح شود.

وی آسفالت و تعریض جاده خلخال ـ اسالم، چند محور روستایی، مصلای خلخال، گازرسانی به هفت روستا و آبرسانی به روستاهای نیازمند را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام این شهرستان اعلام کرد.

عبداللهی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در آخرین روز هفته دولت با حضور استاندار اردبیل ۳۳ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی در شهرستان خلخال با ۱۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شود.

وی مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی را بهره‌برداری از سد نساز با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پوشش آبیاری ۵۰۰ هکتار، بهره‌برداری از سالن ژیمناستیک خلخال با ۴۰۵ میلیون تومان، مدرسه پنج کلاسه مکتب‌الزهرا در هشتجین،‌ نصب چند آنتن پی‌تی‌اس و توسعه شبکه فاضلاب نیر به طول هشت کیلومتر و با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیون تومان از جمله این پروژه‌ها است که به بهره‌برداری می‌رسد.

عبداللهی ضرورت فعال شدن کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خلخال را در تخصیص به موقع اعتبارات و رعایت عدالت در توزیع را یادآور شد و بر توزیع اعتبارات با اولویت روستاها تاکید کرد.

 

 

    نظرات