افتتاح بزرگ‌ترین پل رودخانه‌ای راه‌های روستایی ارومیه

افتتاح بزرگ‌ترین پل رودخانه‌ای راه‌های روستایی ارومیه

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی گفت: بزرگ‌ترین پل رودخانه‌ای راه‌های روستایی شهرستان ارومیه افتتاح شد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی‌رضا رحمان‌زاده در مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: پل رودخانه‌ای حماملار در مسیر ارتباطی ۲۰ روستای محروم بخش انزل شهرستان ارومیه در حالی به بهره‌برداری رسید که اهالی قبل از این به دلیل بالا آمدن آب رودخانه بر اثر بارندگی‌های فصلی و جاری شدن سیل با تحمل مشقت فراوان و سختی طاقت‌فرسا رفت و آمد می‌کردند.

وی افزود: پل چهار دهانه حماملار به طول ۲۰ و عرض هشت متر به عنوان بزرگ‌ترین پل رودخانه‌ای راه‌های روستایی شهرستان ارومیه با صرف ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در روستای حماملار از توابع بخش انزل شهرستان ارومیه به بهره‌برداری رسید.

به گفته این مسئول بیش از ۴ هزار خانوار روستایی با احداث پل رودخانه‌ای حماملار از راه استاندارد برخوردار شدند، در حالی که تردد اهالی قبل از احداث پل به علت بالا آمدن آب رودخانه بر اثر بارندگی‌های فصلی و جاری شدن سیل با تحمل مشقت و سختی طاقت‌فرسا همراه بود.

با اعلام اینکه اعتبار این طرح از محل اعتبارات ملی و استانی حوزه راه و ترابری آذربایجان غربی تامین شده است، گفت: طرح احداث پل رودخانه‌ای حماملار و بهسازی طرفین این ابنیه فنی به مدت ۲۰ ماه به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: بدنه اصلی این ابنیه فنی از بتن کامل تشکیل یافته و ۳۶ شمع سه متری به شکل تیردال به کار رفته است.

بخش انزل از مناطق محروم و کم‌برخوردار شمال شهرستان ارومیه است که جمعیتی بالغ بر ۱۹ هزار و ۴۴۵ نفر در این بخش زندگی می‌کنند.

رکورد بزرگ‌ترین پل رودخانه‌ای راه‌های روستایی شهرستان ارومیه قبل از پل حماملار متعلق به پل‌های رودخانه‌ای کشتیبان، باندوزچای و دیزج تکیه بود.

 

 

    نظرات