بازگشت یوزهای ایرانی به خانه شان

بازگشت یوزهای ایرانی به خانه شان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ،شهاب الدین منتظمی با بیان اینکه این اقدام یک اقدام کاملا کارشناسی است بیان کرد: ماندن این حیوانات در تهران و خارج از زیستگاه خودشان، امری غیر کارشناسی است نه بازگشت به زیستگاه اصلی خودشان، برای جابجایی این حیوانات تیم کارشناسی از مدت ها قبل مطالعات را انجام داده و انتقال بهترین راه حل برای آنها بوده است.


منتظمی در ادامه با بیان اینکه پروژه تکثیر پایان نیافته گفت: همه مطالعات و برنامه های تکثیر این گونه در زیستگاه طبیعی خودشان قابل اجرا است.


مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش این سازمان با بیان اینکه تمامی مجوز های لازم از مراجع ذیصلاح دریافت شد گفت: هماهنگی های لازم با مدیر کل سازمان دامپزشکی استان تهران انجام شده و این کار کاملا قانونی است.


منتظمی در خصوص شرایط و نحوه انتقال این گونه گفت: باکس های تعبیه شده برای انتقال این گونه ها از بهترین باکس ها بوده و مخصوص حمل گربه سانان است، از طرف دیگر  ما برای انتقال، شرایط مبدا، مقصد و مسیر را مورد سنجش قرار می دهیم و اگر روند بیهوشی به درستی انجام شود امروز و اگر موفقیت آمیز نبود با توجه به شرایط در فرصت مناسب دیگری جابجایی صورت می گیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات