پایش زیستگاه های استان لرستان در فصل زاد و ولد حیات وحش

پایش زیستگاه های استان لرستان در فصل زاد و ولد حیات وحش

به  گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان لرستان ، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: گشت و کنترل و پایش مداوم زیستگاهها در سطح استان و با اولویت مناطق تحت مدیریت توسط محیط بانان و کارشناسان بمنظور افزایش ضریب حفاظتی وحوش و با هدف تامین آرامش آنان در فصل زاد و ولد صورت می گیرد.

فتحی با اشاره به اینکه فصل بهار، فصل زاد و ولد حیات وحش در زیستگاه های طبیعی است گفت:  در این فصل از هر گونه زنده گیری نوزادان پستانداران، نزدیک شدن به لانه حیوانات، برداشتن جوجه و تخم پرندگان و یا غذا دهی به منظور کمک به آنها باید خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه زنده گیری نوزادان حیات وحش، برداشتن جوجه و تخم پرندگان تخلف محیط زیست محیطی محسوب می شود گفت: با متخلفین برابر قوانین ومقررات شکار و صید برخورد و  متخلفین به مقامات قضائی معرفی می شوند.

فتحی بیرانوند گفت: اکثر نوزادان حیات وحش که به هر طریقی در طبیعت زنده گیری می شوند به دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و عدم آموزش و مهارت های لازم برای زندگی در طبیعت،  قابلیت بازگشت به عرصه های طبیعی را نداشته و به ناچار باید ادامه حیات خود را در اسارت به سر ببرند که تحت این شرایط حیات آنها دوامی نخواهد داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ضمن توصیه به عدم ورود به زیستگاههای حیات وحش اظهار داشت: در این ایام که آسیب پذیری حیات وحش بیشتر است طبیعت گردان در صورت مشاهده نوزادان حیوانات وحشی در طبیعت، هیچگونه اقدامی برای گرفتن آنها انجام ندهند و بدون آنکه به آنها دست بزنند بلافاصله از آن مکان فاصله گرفته تا حیوان مادر بتواند به نزد بچه های خود بازگردد و در نهایت مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، پاسگاه های محیط بانی محل اقامت خود و یا از طریق شماره تماس  ۱۵۴۰گزارش کنند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات