کارشناس مسکن:  ساخت مسکن در بافت فرسوده نوسانات بازار را کاهش می‌دهد

کارشناس مسکن: ساخت مسکن در بافت فرسوده نوسانات بازار را کاهش می‌دهد

www.BanaNews.irیک کارشناس مسکن گفت: ساخت مسکن در بافت فرسوده، یعنی ساخت مسکن در بافت منطقی جامعه که خریدار‌های مختلفی را به خودش نزدیک می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی شاه‌نوش _ کارشناس مسکن _ در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اگر برنامه‌ریزی مسوولان در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده جدی باشد و به‌طور واقع وارد موضوع شود، همچنین شهرداری‌ها با کم‌کردن هزینه‌ها و حتی رساندن آن به صفر در بافت‌های فرسوده، کمک کنند، نوسانات به مقدار چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی افزود: راه‌اندازی کامل مسکن مهر نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در به ثبات رسیدن بازار مسکن داشته باشد.

شاه‌نوش در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تسهیلات خرید مسکن با یک برنامه‌ریزی مثبت و کنترل‌شده انجام شود و بانک‌های بخش خصوصی هم به کمک بخش مسکن بیایند و تسهیلات خرید را برای قشر متوسط جامعه، غیر از طبقه‌ای که مسکن مهر نیازشان را برآورده می‌کند، فراهم کنند، تاثیر‌گذار خواهد بود.

این کارشناس در پایان گفت: اگر به‌طور جدی در بافت‌های فرسوده کار شود و شهرداری‌ها مساعدت کنند و دولت هم تسهیلات مناسب بدهد و پارامترهایی که برای ساخت در این بافت‌ها در نظر می‌گیرد، به سختی پارامتر‌هایی که در مسکن مهر برای ارائه‌ی وام در نظر گرفته است نباشد، بافت‌ فرسوده که بافت منطقی جامعه است، خریداران مختلفی را به خود نزدیک می‌کند.

 

 

    نظرات