تولید برف مصنوعی از آب تصفیه شده فاضلاب!

تولید برف مصنوعی از آب تصفیه شده فاضلاب!

http://www.bananews.irیک منطقه تفریحی اسکی در آریزونا، در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از فاضلاب تصفیه شده جهت تولید برف مصنوعی برای اولین بار در جهان است تا بتوان برف مصنوعی را در زمان کاهش بارش‌ها در این مناطق به کار برد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، شهر فلگ‌استف در آریزونا تاکنون با فروش آب تصفیه شده از یکی مراکز تصفیه فاضلاب این شهر به منطقه اسکی اسنوبول در قله‌های سانفرانسیسکو برای ذخیره در یک مخزن موافقت کرده است. این آب سپس در پنکه‌های بزرگ به داخل هوای سرد افشانده شده و برف مصنوعی را برای دامنه‌های این مرکز تفریحی فراهم می‌کند.

این در حالیست که این برنامه‌ها با مخالفت قبایل بومی آمریکا و سازمان‌های محیط زیست مواجه شده که زمینهای آن منطقه را مقدس شمرده و این ایده را منزجرکننده خوانده‌اند.

با اینکه سازمان حفاظت از محیط‌زیست آمریکا این آبهای تصفیه‌شده را برای بازگشت به طبیعت بی‌خطر خوانده، اما برخی طرفداران محیط‌ زیست به نقل قول از پژوهشهای مطالعات زمین‌شناسی آمریکا و دانشگاه آریزونای شمالی در مورد امکان وجود آلودگی‌های دارویی، هورمونی، صنعتی، مواد سرطان‌زا و طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی آلی در این آبها پرداخته‌اند.

تفریحگاه اسنوبول اولین منطقه در جهان خواهد بود که از آب تصفیه شده ، صد در صد برای تولید برف استفاده کرده است؛ در حالیکه منتقدان، تایید این برنامه را بدون درک کامل از تاثیرات دراز‌مدت آن نابخردانه خوانده‌اند.

 

 

 

    نظرات