خاک شناسان ممتاز دو سال اخیر ایران معرفی شدند

خاک شناسان ممتاز دو سال اخیر ایران معرفی شدند

همزمان با برگزاری دوازدهمین کنگره علوم خاک ایران در دانشگاه تبریز، خاک شناسان ممتاز ایران طی دو سال اخیر معرفی شدند.http://www.bananews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر محمدرضا نیشابوری، رییس انجمن علوم خاک ایران در مراسم تجلیل از خاک‌ شناسان ممتاز کشور گفت: انجمن علوم خاک ایران جهت ارج نهادن و قدردانی از زحمات انسان‌هایی که شغل شریف معلمی را انتخاب کرده‌اند، تجلیل از خاک‌ شناسان ممتاز را هر دو سال یک بار همزمان با برگزاری کنگره‌های علوم خاک برگزار می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاک شناسان ممتاز افزود: کسانی که در این راستا معرفی می‌شوند، افرادی هستند که وقت و عمر گرانبهای خود را صرف آموزش و تعلیم جوانان این کشور کرده و کارشناسان و محققان زیادی را برای جامعه تربیت کرده‌اند، همچنین در رشته تخصصی خویش منشأ خدمات ارزنده آموزشی و تحقیقاتی بوده و با ارایه آثار علمی ارزنده به عنوان صاحب نظر و مرجع در حرفه علمی خود شناخته شده‌اند.

استاد دانشگاه تبریز کمک به پیشبرد اهداف انجمن علوم خاک کشور را از دیگر ویژگی‌های خاک شناسان ممتاز اعلام و تصریح کرد: دکتر حسین قلی رفاهی، دکتر ابراهیم پذیرا، دکتر محمدحسن روزی طلب و دکتر حسن توفیقی به عنوان خاک شناسنان ممتاز دو سال اخیر معرفی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم با گرامیداشت یاد مرحوم دکتر غلامحسین اربی، استاد پیشکسوت دانشگاه تبریز، از سه تن از اساتید دانشگاه تبریز به نام‌های دکتر رحیم کسرایی، دکتر حسام مجللی و دکتر سیروس آذرآبادی که به افتخار بازنشستگی نایل آمده‌اند نیز تجلیل به عمل آمد.

دوازدهمین کنگره علوم خاک ایران با حضور بیش از یک هزار و۳۰۰ تن از محققان، اعضای هیات علمی و دانشجویان سراسر کشور از ۱۲ شهریور به مدت سه روز در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

 

 

    نظرات