آغاز عملیات احداث دو پاتوق محله و یک معبر در بافت محله آبکوه

آغاز عملیات احداث دو پاتوق محله و یک معبر در بافت محله آبکوه

آغاز عملیات احداث دو پاتوق محله و یک معبر در بافت محله آبکوه

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: عملیات احداث دو پاتوق محله و یک معبر در بافت محله بکوه آغاز شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مجتبی شاکری‌روش اظهار کرد: با توجه به فعالیت دفتر توسعه محله آبکوه، سعدآباد و تعاملی که با ساکنان محله از طریق این دفتر برقرار شده، یکی از نیازهای این محله، ایجاد فضاهای محیطی و اجتماعی جهت اعتلای این محله است.
وی ادامه داد: احداث دو پاتوق محله و یک معبر در این محله علاوه بر اینکه موجب ارتقا کیفیت حیات شهری محدوده آبکوه میشود، سبب جلب اعتماد مشارکت مردمی خواهد شد که این موضوع ادامه فعالیت این دفتر را تسهیل خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی با اشاره به آزادسازی زمین‌های مورد استفاده این دو پاتوق محله تصریح کرد: فرآیند مشارکت مردمی، اقدامات و فعالیت دفاتر مورد تاکید سازمان بازآفرینی است به همین دلیل بررسی‌های مبتنی بر مشارکت ساکنین محلی صورت گرفت و در باره اینکه در چه محل‌هایی می‌توان این پاتوق‌ها را احداث کرد، چند لکه زمین پیشنهاد شد، که این زمین‌ها از سوی سازمان بازآفرینی در اختیار این اقدام قرار گرفت.
شاکری‌روش ادامه داد: یکی از این پاتوق محله‌ها در بافت میانی و روبه‌روی یکی از مهم ترین مساجد بافت یعنی؛ مسجد جامع رضوی با مساحت ۴۷۹ متر مربع است که با احتساب پیاده رو و اطراف، مساحت آن به ۵۵۰ متر مربع می‌رسد.
وی افزود: با توجه به قراگرفتن حمامی قدیمی در محل احداث این پاتوق، به جهت ارتقا هویت محلی آن چهار المان گنبدآجری به عنوان نماد حمام کهنه محله آبکوه در نظر گرفته شده است. همچنین المان‌های فضای سبز و المان‌‍‌های نشیمن‌گاهی که موجب حضور مردم و وسایل بازی همچون میز تنیس که منجر به نشاط و شادابی در بین مردم خواهد شد، در طراحی این پاتوق در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی ادامه داد: یکی دیگر از این پاتوق محله ها در حاشیه خیابان دستغیب به مساحت ۵۷۸ متر احداث خواهد شد. در این پاتوق محله نیز المان‌های فضای سبز و ... در نظر گرفته شده و به دلیلی قرارگیری در حاشیه خیابان دستغیب، به نورپردازی و مبلمان شهری آن به جهت نفوذپذیری و ارتباط فیزیکی و بصری آن به بیرون از محله، توجه ویژه شده است.
شاکری روش با تاکید بر محوریت نقش مردم در این طراحی و اجرا این اقدام گفت: در کلیه مراحل اجرای این طرح شورای اجتماعی محله آبکوه نقش موثر و مهمی داشته است. همچنین توسط شهرداری منطقه یک عملیات اجرایی این طرح پیگیری می‌شود.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی همچنین به احداث معبر دستغیب ۳۳ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سهم عمده آزادسازی املاک و معارضین معبر دستغیب ۳۳ که مورد تاکید مردم هم بوده، طراحی‌های لازم جهت احداث آن انجام شده است که به زودی عملیات احداث آن شروع خواهد شد.
شاکری روش ادامه داد: تبعا با همکاری و همراهی مالکان عرصه در محدوده مورد نظر و اختصاص کاربری‌های خدماتی در اختیار، شهرداری آمادگی کامل احداث فوری این گونه پروژه‌ را جهت بهبود شرایط بافت را دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات