بزرگ ترین و طولانی ترین سازه پاوین ماکارونی در کشور ساخته شد

بزرگ ترین و طولانی ترین سازه پاوین ماکارونی در کشور ساخته شد

http://www.bananews.ir/برای اولین بار در کشور ، طولانی ترین سازه پاوین ماکارونی در کشور و یکی از بزرگ ترین نوع از این سازه ها در جهان توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، 'مصطفی نصیری اوانکی ' دانشجوی کاردانی رشته معماری دانشکده فنی و حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و سرپرست ساخت این سازه در این مورد گفت: سازه پاوین ماکارونی با طول ۸ متر و ۵۰ سانتی متر با عرض ۲ متر و ۴۰ سانتی متر و با ارتفاع ۲ متر و ۷۰ سانتی متر به صورت تونل در مدت دو هفته و با همکاری تیم ۸ نفره متشکل از دانشجویان معماری در دانشکده فنی و حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته و نصب شد .

وی افزود : ساخت چنین سازه ای برای اولین بار در کشور انجام شده است و این سازه به عنوان بزرگ ترین و طولانی ترین سازه ماکارونی در ایران محسوب می شود و با تحقیقاتی که انجام دادیم این سازه یکی از بزرگ ترین سازه ها در جهان در نوع خود است .

نصیری اوانکی یادآور شد : برای ساخت این سازه از ۳۰ بسته ماکارونی ۹۰۰ گرمی و ۱۲۰ بسته چسب فوری استفاده کردیم .

وی گفت : معمولا در دانشگاه ها فعالیت های خارج از درس از سوی دانشجویان انجام نمی شود . با این حرکت خواستیم یک تحرک و انگیزه ای در بین دانشجویان ایجاد کنیم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجویان و استادان رشته معماری مواجه شدیم .

نصیری اوانکی تاکید کرد : با ساخت این سازه ثابت کردیم که می توانیم با ماکارونی بزرگ ترین سازه های دنیا را بسازیم.

وی به پروژه های آینده این تیم اشاره کرد و گفت : در نظر داریم بعضی از بناهای تاریخی استان قزوین مثل چهل ستون ، دروازه تهران قدیم و بسیاری دیگر از بناهای تاریخی کشور را نیز به همین صورت شبیه سازی کنیم . البته سازه های دیگری را نیز می توان با مواد اولیه هم چون چوب کبریت ، مغز مداد و خلال دندان ساخت چرا که دانش و مهارت چنین کاری در بین اعضای این تیم وجود دارد .

 

 

    نظرات