ساخت پانل های ساختمانی از قوطیهای آب میوه

ساخت پانل های ساختمانی از قوطیهای آب میوه

http://www.bananews.ir/یک محقق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موفق شد در یک طرح پژوهشی از قوطی های نگهداری آب میوه و شیر ورقه ای تخته ای با خواص 'ام.دی.اف' و نئوپان بسازد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این محقق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا گفت: در این طرح که در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد اینجانب انجام شده است موفق شدم که از قوطی های نگهداری آب میوه و شیر پانل ساختمانی مانند 'ام.دی.اف' و نئوپان درست کنم و به این ترتیب گامی در جهت پاکیزه نگاه داشتن محیط زیست بردارم.

'هاشم رهامین' کارشناس ارشد فراورده های کامپوزیت های چوبی افزود: قوطی های نگهداری آب میوه و شیر در کشور تولید نمی شود و از آنجا که از لایه های مختلف پلی اتیلن، آلومینیوم و کاغذ کرافت درست شده اند در صنعت کاغذ قابل بازیافت نیستند و هزینه سنگینی صرف واردات آنها می شود.

وی خاطر نشان کرد: من موفق شدم این قوطی ها را بازیافت کنم و از آنها تخته ای درست نمایم که بر اساس آزمایش های انجام شده خواص آن مانند ورقه های تخته ای 'ام.دی.اف' و نئوپان است و برخی خواص آن مانند مثل جذب آب و مقاومت در برابر خمش از ورقه های ام.دی.اف و نئوپان نیز بهتر است.

این کارشناس ارشد فرآورده های کامپوزیت های چوبی ادامه داد: همچنین تخته درست شده از قوطی های آب میوه این قابلیت را دارد که با روکش های طبیعی و مصنوعی چوبی تزیین شود.

رهامین در مورد شیوه ساخت این تخته گفت: ابتدا قوطی های آب میوه و شیر را برش و شستشو داده سپس فرایند پرس گرم را روی آنها انجام دادم و قوطی ها را تحت فشار ۳۰ بار پرس کردم . سپس پس از گذشت ۲۴ ساعت از فرایند ساخت این تخته ها آنها را روکش کردم.

این طرح در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد فراورده های کامپوزیت های چوبی هاشم رهامین در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام شده و حدود شش ماه طول کشیده است.

 

 

    نظرات