ضرورت تأمین فضای پارکینگ عمومی

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر مطرح شد:

ضرورت تأمین فضای پارکینگ عمومی/ لزوم ایجاد فضای نشاط اجتماعی در پساکرونا

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عصر یک‌شنبۀ هفتۀ جاری، با حضور رییس و سایر اعضا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تقدیر مجدد از کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا تلاش می‌کنند، نیروهای شهرداری در ضدعفونی‌کردن اماکن و معابر عمومی و هم‌چنین نیروی انتظامی، هلال احمر و تمام دستگاه‌های اجراییِ عضو ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا و رییس این شورا، اظهار امیدواری کرد: هرچه سریع‌تر این بحران پشت سر گذاشته شود و جامعه به شرایط مطلوب برسد.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز در نطق پیش از دستور خود با بیان این‌که ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در استان کرمان، به خوبی توانسته ویروس کرونا را کنترل کند، گفت: دکتر فرخ‌نیا، پروتکل موفقی ارائه داده‌اند که به ثبت آمار پایین فوت در استان کرمان نسبت به استان‌های دیگر منجر شد.

وی از رییس و اعضای شورا خواست در نشستی از ایشان و تیم درمان همراه‌شان تقدیر شود.

لری هم‌چنین با اشاره به پروژه‌های فرهنگی تعریف‌شده در شهر کرمان و هم‌چنین تصویب بودجۀ این پروژه‌ها ازسوی شورا گفت: شهروندان کرمانی که به خوبی دستورالعمل‌های ستاد استانی را رعایت کرده و در منازل خود مانده‌اند، برای نشاط و شادابی و تخلیۀ انرژی منفیِ حاصل از ایام قرنطینه، به حضور در فضاهای ویژه‌ای نیاز دارند تا بعد از پایان این بحران، از فضای آزاد و نور خورشید، بیشترین بهره را ببرند.

وی ارایۀ گزارش مکتوب از وضعیت بوستان‌های شهر به‌ویژه بوستان‌های اختصاصی بانوان و میزان پیشرفت ساختِ این بوستان‌ها را خواستار شد.

در ادامه، رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورا با اشاره به فراخوان طراحی اِلِمان میدان آزادی در دورۀ قبل شورای اسلامی شهر کرمان گفت: این روند به مرحلۀ نهایی قضاوت نرسید.

وی با بیان این‌که این مسابقه برای شرکت‌کنندگان و هم‌چنین شهرداری هزینه‌ای داشت، افزود: شهرداری برای حل مطلوب این موضوع، چندین جلسه برگزار کرد که در آخرین جلسه، طرح‌ها توسط داوران بازبینی و 10 طرح برگزیده انتخاب شد.

ارجمند کرمانی از تصویب پرداخت پیشنهادی شهرداری به مبلغ 225 میلیون تومان به این مهم و تقسیم آن بین شرکت‌کنندگان در کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی خبر داد.

هم‌چنین حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا از تصویب چندین نامۀ وارده به این شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش عوارض مهدهای کودک، طبق ماده 25 لوایح عوارضی سال 99، این عوارض تا سقف 20 درصد کاهش یافته است.

فتح‌الله مؤیدی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز پیشنهاد کرد: اصنافی که ازسوی ستاد استانی ویروس کرونا ملزم به تعطیلی شده و از این بابت متضرر شده‌اند، مورد حمایت جدی دولت و شورای اسلامی شهر کرمان قرار گیرند.

در ادامه، منصور ایرانمنش، عضو دیگر شورا با اشاره به تعطیلی کارخانه‌های استان و خسارت به کارگران کرمانی گفت: حمایت از کارگران معادن و صنایع خسارت‌دیده نیز باید مورد توجه شورا قرار گیرد.

اعضای شورا هم‌چنین با تأمین یارانه‌ای لاستیک اتوبوس‌های خصوصی شرکت اتوبوسرانی و نیز اهدای کارت هدیه به 10 تن از تلاشگران در پروژۀ افتتاح تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا ازسوی شهرداری، موافقت کردند.

در ادامه، چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با اشاره به خسارت رانندگان تاکسی ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت افزایش نرخ کرایه تاکسی، از افزایش 19درصدی این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

هم‌چنین با واگذاری املاک شهرداری واقع در محدودۀ شهر و روستای الله‌آباد در راستای ساماندهی عوارض محدودۀ پلاک 2975 موافقت شد.

رییس شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به قوانین شهرداری‌ها برای جلوگیری از توسعۀ بی‌رویه شهرها گفت: این املاک با هماهنگی مسئولان ذی‌ربط و رعایت مفاد طرح هادی روستای الله‌آباد واگذار می‌شود.

محمد فرشاد با بیان این‌که پارکینگ از نیازهای ضروری شهر کرمان است، افزود: موارد و قوانین مرتبط با این مهم باید با اولویت اجرا شوند.

مؤیدی، عضو شورا نیز با تأکید بر هزینه‌کرد بی‌واسطۀ مبلغ فروش پارکینگ درجهت ساخت آن گفت: این مبالغ باید در حسابی مجزا بوده و صرفاً برای ساخت پارکینگ عمومی در شهر هزینه شود.

هم‌چنین علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و بهداشت شورا با تأکید بر ضرورت ارایۀ آمار پارکینگ‌های سطح شهر و برآورد نیازهای بعدی گفت: با تکمیل پروژۀ بلوار شهید سپهبد سلیمانی در سال‌جاری، نیاز منطقه به پارکینگ تأمین می‌شود.

چناریان نیز با بیان این‌که اجرای این پروژه برای شهر کرمان دو مزیت دارد، افزود: با بهره‌برداری از این بلوار، ترافیک شهری کاهش یافته و فضای پارکینگ نیز تأمین می‌شود.

وی از تأمین مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از محل ساخت پارکینگ در این منطقه و هزینۀ آن در راستای تکمیل پروژۀ بلوار سپهبد شهید سلیمانی خبر داد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات