حمایت مدیریت شهری از کسب‌وکارهای کوچک در دوران  ...

حمایت مدیریت شهری از کسب‌وکارهای کوچک در دوران ...

حمایت مدیریت شهری از کسب‌وکارهای کوچک در دوران پساکرونا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی با اشاره به اینکه حدود 2 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و شهر مشهد می‌گذرد، اظهارکرد: یکی از توصیه‌های موکد مقام بهداشتی به مردم در این روزها، خودقرنطینگی و ماندن در خانه است که بخش زیادی از شهروندان ما به خوبی این مهم را رعایت کردند و قدردان این همراهی هستیم.

فیضی در ادامه گفت: ضریت تاب‌آوری معیشتی و اقتصادی حدود 70 درصد از مردم مشهد، که این عدد قابل تعمیم به کل کشور نیز هست، زیر 2 ماه بوده که این بازه زمانی را پشت سر گذاشته‌ایم؛ همین موضوع سبب شده که وضعیت اقتصاد و معیشت خانوار، بویژه در مناطق کم‌برخوردار مشهد، شرایط مناسبی نداشته باشد و دچار مشکلات جدی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی امکان خودقرنطینگی 100 درصدی وجود ندارد، تصریح کرد: مردم را درصورتی میتوان تشویق به حضور در خانه‌ها کرد که از حیث اقتصادی و مایحتاج زندگی تامین شوند.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد افزود: این روزها تقریبا میتوان گفت در میانه بحران کرونا هستیم و بخشی از جامعه آسیب جدی دیده است پس باید بین سلامت و معیشت مردم، جمع منطقی و عقلانی ایجاد کنیم؛ به نحوی که هم سلامت آنها تامین شود و هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به کسب و کار و معیشت خود بپردازند.

فیضی از رویکرد حمایتی شورای پنجم شهر مشهد از اصناف و کسبه، در کنار سایر اقشار و گروه‌ها، سخن گفت و افزود: بعنوان مثال اواخر سال 98، با رای اعضای شورای شهر مشهد، عوارض شغلی و بهای تجاری موقت 3 ماهه نخست سال 99 بخشیده شد؛ تصمیمی که بدون شک موجب کاهش درآمدهای شهرداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از کرونا هم مدیریت شهری مشهد، باید نگاه حمایتی خود نسبت کسب‌وکارهای کوچک را پس از بررسی آثار بودجه‌ای مترتب بر آن، داشته باشد و آنها را در ابعاد مختلف دنبال کند.

فیضی در ادامه صحبت‌های خود گفت: بحران کرونا بار دیگر خلاء و فقدان نبود بانک اطلاعاتی جامع و کامل از اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های ضعیف اجتماعی و اقتصادی مشهد به خوبی نشان داد.

وی تصریح کرد: با تاکیدات شورای شهر مشهد، طرح دوفوریتی جمع‌آوری این داده‌ها و تهیه بانک اطلاعاتی مذکور به تصویب رسید و شهرداری مکلف به تهیه آن شد؛ امیدواریم با تحقق این بانک اطلاعاتی، موجبات همپوشانی و افزایش کارآمدی امدادرسانی در حوزه های مختلف را فراهم آوریم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات