برگزاری دوره‌های سیزده، چهارده و پانزدهم هم‌آفرینی مشهد

برگزاری دوره‌های سیزده، چهارده و پانزدهم هم‌آفرینی مشهد

برگزاری دوره‌های سیزده، چهارده و پانزدهم هم‌آفرینی مشهد

رییس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: رویدادهای هم‌آفرینی محیطی هم‌افزا و تعاملی برای رسیدن به مدل‌های نوین در طراحی مدل‌های نوآورانه و خلاقانه برای توسعه کیفیت کسب و کار است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، غلامرضا عباس‌زاده در خصوص برگزاری دوره‌های هم‌آفرینی مشهد، اظهار کرد: ویروس کرونا یکی از موضوعاتی است که این روزها مطرح شده و تاثیرات بسیاری بر مسائل سلامتی و بهداشتی گذاشته است و شرایط جدیدی را ایجاد کرده که این شرایط نه تنها شامل بحث های بهداشتی و سلامت می شود، بلکه بحث‌های اقتصادی و مرتبط با کسب و کار را نیز در بر می‌گیرد.
وی ادامه داد: در اثر شرایطی که ایجاد شده عملا بسیاری از کسب و کارها اعم از سنتی و آنلاین با مشکلاتی همراه بودند که می‌توان به کاهش فروش و تعطیلی برخی از آنان اشاره کرد و لازم است که برای این موضوعات چاره‌ای اندیشه شود.
رییس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد افزود: در مرکز نوآوری شهری سه رویداد مجازی را در این موضوعات مطرح کردیم تا بتوانیم با توجه به شرایط حاکم راهکارهای نوآورانه و خلاقانه‌ای را بر موضعات مختلفی که مدنظر است، پیدا کنیم.
عباس‌زاده با اشاره به رویداد هم‌آفرینی سیزدهم، عنوان کرد: این رویداد مرتبط با حوزه توسعه هوشمند کسب و کارهای شهری است. عملا ما به دنبال آن هستیم که برای حفظ کسب و کارهای مختلفی که در این شرایط دچار اُفت، کاهش فروش و بحران شدند، راهکارهای نوینی را ارائه کنیم و بتوانیم بر فروش و استراتژیک آنان در مواقع بحران، اطلاعاتی ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه نحوه کم کردن اثرات ناشی از این بحران در کسب و کارها امری مهم است، ادامه داد: همچنین انتطارات مشتری در زمان شیوع این ویروس قطعا با تغییر همراه بوده و لازم است برای این موارد نیز راهکارهای جدیدی دیده شود.
رییس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد افزود: همچنین اینکه چطور این کسب وکارها می‌توانند فروش خود را حفظ یا افزایش دهند و اقدامات مختلفی را در کسب و کار خود انجام دهند تا به نوعی به اعتمادسازی در مشتریان خود شود، نیز امری مهم است.
عباس‌زاده با اشاره به رویداد هم‌آفرینی چهاردهم، عنوان کرد: موضوع رویداد چهاردهم بحث پروتکل‌های بهداشتی در مبحث فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است. همه قشرهای جامعه در این شرایط باید یکسری پروتکل‌هایی را رعایت کنند که درصد بالایی اطمینان برای افراد جامعه ایجاد شود.
وی تاکید کرد: آن چیزی که در واقع فاصله‌گذاری اجتماعی را به سمت هوشمندی پیش می‌برد، موضوع ابزارهای الکترونیک و سیستم‌های ارتباطی نیست؛ بلکه نحوه برنامه‌ریزی و استفاده از این ابزارها در جهت ارتقا سطح خدمات شهری، حمل و نقل، خدمات اداری و مالی شهرداری و ارگان‌های خصوصی و دولتی است.
رییس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در رویداد هم‌آفرینی چهاردهم که با رویکرد توسعه ظرفیت‌های هوشمند خدمات شهری و فاصله‌گذاری هوشمند برگزار می‌شود ما به دنبال آن هستیم که ایده‌هایی را بر اساس سه دسته از عوامل مختلف شناسایی کنیم. دسته اول موضوع مدیریت و سیاست (عوامل نهادی تاثرگذار در این زمینه) دسته دوم منابع انسانی و سرمایه اجتماعی و موضوع سوم بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات است که دنبال آن هستیم تا بر اساس ایده‌ها و پیشنهاداتی که مطرح می‌شود یکسری معیارهایی را بر هرکدام از این دسته‌ها مطرح کنیم تا براساس آن فاصله‌گذاری هوشمند اتفاق افتد، یعنی رویداد چهاردهم به نوعی بیشتر جنبه مدیریتی داشته باشد.
عباس‌زاده با اشاره به رویداد هم‌‌آفرینی پانزدهم، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی در این رویداد بحث نوآوری در بهبود شرایط کسب و کارهای هنری و تاب‌آوری اقتصادی هنرمندان است. یکی از موضوعاتی که در این شرایط می‌تواند به افراد کمک کند، بهره‌گیری از فرهنگ و هنر است که چطور کسب و کارهای هنری به روش‌های مختلف می‌تواند به ارتقای دانش عمومی و فاصله‌گذاری هوشند اجتماعی کمک کند؛ یعنی در واقع توصیه‌های آموزشی و بهداشتی و مخاطراتی که در جنبه‌های فردی و اجتماعی وجود دارد از طریق هنر به افراد ارائه شود.
وی بیان کرد: همچنین به دنبال آن هستیم که بر اساس قابلیت‌هایی که در هنرمندان و آثار آنان وجود دارد، به یکسری ایده‌ها و راهکارهایی دست پیدا کنیم تا بتواند به خوداگاهی بیشتر افراد کمک کند و از این طریق به نوعی به افراد کمک کند تا مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس و امید به زندگی را در خودشان افزایش دهد و در واقع کمک کند که زمان درمان این بیماری کاهش پیدا کند.
رییس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: گفتنی است که هر سه مورد این رویدادها به صورت مجازی برگزار می‌شود و انتشار این فراخوان در ۲۵ فرودین ماه سال جاری انجام شده و مهلتی را برای افراد تعیین کردیم تا ابتوانند ایده‌های خود را به صورت گروهی و فردی مطرح کنند.
عباس‌زاده با بیان اینکه تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری فرصت ارائه این ایده‌ها وجود دارد که در قالب طرح پیشنهادی، موضوع مدنظر خود به دبیرخانه ارسال کنند، گفت: بر اساس ایده‌های ارسالی در روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ایده‌های ارسالی داوری می‌شود و ایده‌هایی که منتخب داوران باشد نیز اعلام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افرادی که ایده‌هایشان منتخب شود، منتور شیب قرار می‌شود و آن‌ها راهنمایی می‌کنند تا بتوانند ایده‌های خود را تکمیل کنند، اظهار کرد: داوری نهایی در روز ۲۹ اردیبهشت انجام می‌گردد و نتایج روز بعد اعلام می‌شود. به ایده‌هایی که از این موضوع بیرون بیایند کمک می‌شود تا قابلیت اجرایی پیاده‌سازی پیدا کنند تا از این طریق به کسب و کارها، هنرمندان و شهروندان کمک شود.


غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات