۲۵۰ میلیون مترمربع اراضی دولتی شهرضا زیر بار طرح های عمرانی

۲۵۰ میلیون مترمربع اراضی دولتی شهرضا زیر بار طرح های عمرانی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا خبر داد
۲۵۰ میلیون مترمربع اراضی دولتی شهرضا زیر بار طرح های عمرانی/دو راه روستایی شهرضا در حال اجرا/ توانمند سازی حوزه بازآفرینی شهری
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا از تلاش برای رفع نقاط پرحادثه و بارترافیکی این شهرستان، با اجرای طرح های عمرانی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، غلامرضا سبزواری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا، با اعلام گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص طرح های عمرانی و پروژه های خدمات عمومی این اداره در سال ۹۸ گفت: شهرستان شهرضا، حدود ۲۵۰ میلیون متر مربع اراضی دولتی در اختیار دارد که به منظور اجرای طرح های عمرانی در اختیار متقاضیان حقیقی و حقوقی قرار داده می شود.

سبزواری اذعان داشت: شهرستان شهرضا با مساحتی بالغ بر ۲۸۲۰ کیلومتر دارای ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و روستایی در کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب کشور است. این شهرستان که در مجاورت استانهای فارس، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد واقع شده است، نقاط پرحادثه و بارترافیکی زیادی دارد.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه کنارگذر غربی این شهرستان در مسیر بزرگراه اصفهان- شیراز قرار دارد و به صورت چهارخطه زیرعبور ترافیک است، گفت: محورهای شهرضا- دهاقان، مبارکه- شهرضا و بلوار جانبازان در فاصله کمی از یکدیگر به این کنارگذر متصل می‌شوند و با توجه به حجم ترافیک عبوری، برنامه‌ریزی های لازم انجام شده تا کنارگذر غربی به صورت ۶ خطه تعریض شود. ایشان همچنین بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

سبزواری در خصوص احداث راه های روستایی شهرضا عنوان کرد: در حال حاضر ۲ پروژه راه روستایی در این شهرستان فعال می باشد که از این میان یک مورد مربوط به راه روستایی هونجان به گرموک، به طول ۱۰ کیلومتر بوده و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در دست اجرا است. و پروژه دیگر مربوط به راه روستایی قصر چم-دولت آباد بوده که این پروژه نیز با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

او در پایان گفت: یکی از موضوعات مهم که در سطح کلان کشور حائز اهمیت است مبحث باز آفرینی شهری است که در دولت تدبیر و امید به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است. شهرستان شهرضا نیز دارای ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده و ۶ سکونتگاه غیر رسمی با مساحتی حدود ۴/۲۶۳ هکتار است که در این راستا اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با پیگیری در خصوص (بازسازی و بهسازی بازار سرپوشیده راسته آهنگران و اختصاص آسفالت به منظور اصلاح و بهسازی روکش آسفالت معابر بافت فرسوده) و... نسبت به ارتقاء و توانمند سازی این حوزه اقدام کرده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات