تیمار و رهاسازی یک بهله عقاب در قصرشیرین

تیمار و رهاسازی یک بهله عقاب در قصرشیرین

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه، پژمان فتاح پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین از تیمار و رهاسازی یک بهله عقاب در روز زمین پاک خبر داد و با اعلام این خبر گفت: یک بهله عقاب زخمی توسط نیروهای ارتش مستقر در منطقه جهت مداوا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل داده شد.

وی افزود: این عقاب پس از تیمار و اطمینان از بهبودی کامل در زیستگاه های طبیعی شهرستان قصرشیرین رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در ادامه در خصوص ۲۲ آوریل روز جهانی زمین پاک و برنامه های آن گفت: در سراسر نقاط جهان این روز توسط دوستداران محیط زیست گرامی داشته می شود که شعار امسال روز زمین پاک «سازگاری با تغییرات آب و هوایی» است .

فتاح پور افزود: پاک نگه داشتن زمین یکی از مولفه های اصلی حفظ محیط زیست و به تبع آن حفظ بهداشت و سلامت انسان ‌ها است که به یک روز خاص محدود نمی شود ولی به خاطر یادآوری اهمیت این مساله به همگان و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست این روز با نام زمین پاک نامگذاری شده است .

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری با توجه به وضعیت کنونی از نظر شیوع بیماری کرونا و در راستای اجرای دستورالعمل های صادره ستاد ملی مبارزه با این بیماری، از برگزاری مراسم پاکسازی صرف نظر کردیم ولی  به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز حفظ پاکیزگی محیط از زباله اقداماتی از جمله تشدید اکیپ های گشت و کنترل در سطح مناطق و ارایه تذکرهای لازم به افراد و انسداد بعضی مسیرهای منتهی به مناطق تفرجگاهی انجام شده است .

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین در پایان گفت: مردم در شرایط کنونی از رها کردن دستکش و ماسک های مصرف شده به روی زمین و یا در دل طبیعت خودداری کنند چه بسا این اقدام ضمن عدم رعایت موازین زیست محیطی، زمینه برای انتشار بسیاری از بیماری ها در  بحران کنونی کرونا را فراهم می کند .

وی افزود: مردم و دوستداران طبیعت می توانند مسایل و مشکلات زیست محیطی و یا تخلفات حوزه شکار و صید را با  شماره تلفن  گویا۱۵۴۰ و یا شماره ۰۸۳۴۲۴۲۴۹۷۷ اطلاع رسانی کنند .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات