۲۰۰ هکتار از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان در یک روز رفع تصرف شد

۲۰۰ هکتار از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان در یک روز رفع تصرف شد


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمید ظهرابی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با پیگیری مستمر  مسیولین شهرستان استهبان ،کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس در راستای حفظ مناطق و زیستگاه ها و جلوگیری از تخریب و تصرف مناطق ، عملیات رفع تصرف ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان با همکاری استانداری، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، فرمانداری و با حمایت شورای تامین استان و شهرستان، شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان و نیروهای نظامی و انتظامی استان و شهرستان، بسیج و سپاه پاسداران شهرستان و حضور دادستان شهرستان استهبان و همکاری خوب ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری و تعامل خوب مسئولین شهرستان در یک عملیات هماهنگ انجام شد.


وی افزود: پس از شناسایی ۲۰۰ هکتار اراضی تصرف شده و تشکیل پرونده با دستور مقام قضایی حکم  قلع و قمع و رفع تصرف صادر شد و عملیات رفع تصرف با مشارکت ستودنی محیط زیست منابع طبیعی و مقامات قضایی و نیروهای انتظامی و بسیح مردمی انجام گرفت و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند. وی گفت برای اجرای این عملیات ۵۰ محیط بان از سراسر استان به منطقه اعزام و نیروهای یگان ویژه مسولیت فراهم کردن شرایط برای انجام وظیفه ماموران را بر عهده گرفتند.


حمید ظهرابی بیان داشت: در روزهای گذشته بالغ بر ۱۰۰ هکتار دیگر از اراضی ملی با همکاری مقامات شهرستان استهبان در همین منطقه رفع تصرف شده بود بنابراین از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هکتار از اراضی  ملی که در گذشته تصرف شده بود بازگردانده شده است.


ظهرابی بر ضرورت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: در ایامی که اکثر فعالیت ها در کشور به واسطه شیوع بیماری کرونا متوقف و کاهش چشمگیری داشت محیطبانان استان با از خودگذشتگی به حفاظت از عرصه های طبیعی و تنوع زیستی استان همت گماشته اند و علاوه بر رفع تصرف از اراضی مناطق تحت مدیریت که در نوع خود کم نظیر است حدود صد متخلف شکار غیر مجاز را دستگیر و دهها سلاح مجاز و غیر مجاز را کشف نمودند.


وی ضمن تشکر از مقامات قضایی استان خصوصا دادستانهای محترم مرکز استان و شهرستان استهبان ، فرماندهی انتظامی استان ، استاندار محترم و فرماندار شهرستان و بسیجیان جان برکف و ادارات و نهادهایی که در این عملیات بزرگ حضور داشته اند اظهار داشت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از دست اندازی به عرصه های طبیعی جزو اولویت های استان فارس است و همه مدیران در سه قوه همصدا حفاظت از طبیعت را مطالبه می کنند و به هیچ عنوان دست اندازی به انفال الهی را تحمل نمی کنند .


ظهرابی  تاکید کرد تصرف اراضی منابع ملی به هر بهانه ای که صورت گرفته باشد نتیجه ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفین به همراه نخواهد داشت و دست متصرفین از این اراضی کوتاه خواهد شد.



وی گفت از همه مردم به ویژه دوستداران محیط زیست درخواست می‌کنم، با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی و بر اساس رسالت عمومی و همگانی در قبال محیط زیست، در حفظ این میراث گرانبها و امانت آیندگان و جلوگیری از تخریب و تصرف آنها، محیط زیست استان را یاری دهند. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات