عملیات لایروبی و پاکسازی کانال های سطح حوزه شهرداری منطقه ۲ تبریز انجام شد

عملیات لایروبی و پاکسازی کانال های سطح حوزه شهرداری منطقه ۲ تبریز انجام شد

به گزارش شهریار، باقر خوشنواز شهردار منطقه ۲با اعلام این خبر گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل بارش های بهاری، توسط نواحی سه گانه معاونت خدمات شهری این منطقه به منظور سهولت تردد شهروندان و جلوگیری از سرریز آب های حاصل از بارندگی به معابر و مسیرها، عملیات لایروبی و پاکسازی کلیه کانال های سطح حوزه منطقه به انجام رسیده و این منطقه آمادگی کامل برای مقابله با سیلاب های احتمالی را کسب نموده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا به منظور رفاه حال شهروندان و جهت تردد بدون حادثه آنان از معابر به هنگام بارندگی و همچنین با مدنظر قرار دادن سهولت عبور و مرور ساکنین جوار مسیل ها، ۴ کانال تحت پوشش این منطقه تنظیف و پاکسازی شد.

خوشنواز در خصوص اجرای عملیات لایروبی کانال های سطح حوزه توضیح داد: مهمترین مسیل حوزه این منطقه (کانال باسمنج) که به جهت اهمیت عبوری وسایل نقلیه شهری بعنوان دومین ورودی شهر تبریز بعد از دروازه تهران نیز بشمار می آید، توسط معاونت خدمات شهری منطقه ۲ از تقاطع خیابان قائم تا پل کابلی، لایروبی و پاکسازی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: تداوم این فعالیت در کانال گلستان (البرز) که از سایر مسیل های واقع در حوزه شهرداری منطقه ۲ می باشد نیز برای امنیت عبوری شهروندان از فلکه فردوس تا مقابل برج های آسمان تبریز، مورد لایروبی و پاکسازی قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲ تبریز دیگر مسیل تحت پوشش این منطقه را کانال سبلان عنوان کرد و تصریح نمود: کانال مذکور نیز با انجام تنظیف و جمع آوری گل و لای آن از اتوبان شهیدکسائی تا پشت هتل شهریار پاکسازی شده است.

بنابه گفته خوشنواز کانال ملاصدرا از مقابل شهرک آزمایش تا کمربندی میانی چهارمین کانل موجود در حوزه شهرداری منطقه ۲ بشمار می رود که برای سهولت تردد شهروندان و تسهیل عبور و مرور ساکنین جوار کانال در فعالیتی مشابه لایروبی شده است.

شهردار منطقه ۲ با عنوان اینکه علاوه بر لایروبی، دفع علف های هرز داخل کانال ها نیز دیگر اقدام نواحی سه گانه خدمات شهری منطقه برای پاکسازی مسیل ها می باشد گفت: کارگران نواحی، همچنین تمامی آبروهای معابر اصلی و فرعی حوزه منطقه ۲ را تنظیف و پاکسازی کرده اند.

وی در توضیح این فعالیت تصریح کرد: تمامی آبروهای باز و روپوشیده مسیرهای جاده ائل گلی و جاده باسمنج، کمربندی آزادی و کمربندی میانی، آبروهای دروازه تهران و بلوار ۲۹ بهمن و ... به منظور ممانعت از سرریز سیلاب ها به معابر، مورد پاکسازی اساسی قرار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات