کاشت درختان چنار در خیابان ولیعصر

کاشت درختان چنار در خیابان ولیعصر

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: درختان چنار با قدمت بالا در میان چنارهای قدیمی میدان ولی عصر کاشته می شود تا این خیابان که جزو سرمایه‌های ملی کشور محسوب می شود دوباره احیا شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کمیته ای برای صیانت ازدرختان خیابان ولی عصر تشکیل شده است گفت: با توجه به این که خیابان ولی عصر جزو سرمایه های ملی شهر محسوب می شود کمیته ساماندهی و صیانت از درختان این خیابان را تشکیل داده ایم. همچنین با دانشکده کشاورزی کرج به عنوان مشاور قراردادی چند ساله بستیم تا حفاظت از درختان کنار خیابان ولی عصر(عج) را به عهده گیرند.

اقدامات عمرانی در خیابان ولی عصر(عج) زیر نظر کمیته صیانت

وی ادامه داد: شهرداران مناطق ۱،۳،۶ و ۱۱ که خیابان ولی عصر در محدوده این مناطق قرار دارد در این کمیته حضور دارند و هر ۱۵ روز یک بار جلساتی را تشکیل می دهند تا در خصوص اقدامات عمرانی که در این خیابان انجام می شود، تصمیم گیری کنند.

مختاری با بیان اینکه خیابان ولی عصر (عج) دوباره احیا می شود گفت: در محل هایی که در خیابان ولی عصر ما بین درختان فاصله افتاده است و درختی وجود ندارد درختانی از گونه چنار با بن قدمت بالا واکاری می شود.

نوارهای زرد خطری برای درختان ندارند

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری با اشاره به نوارهای زرد رنگ درختان ولی عصر که چهار ماهی است در برخی درختان ولی عصر(عج) مشاهده می شود گفت: نوارهای زرد رنگ بر روی درختان ولی عصر تولید داخل کشور است و دارای مواد جذب کننده حشرات است.همچنین طیفی حشرات که به رنگ زرد حساس هستند به این نوارها می چسبند و تمام حشراتی که از خاک بالا می آیند و روی تنه درختان در حال حرکت هستند به محض رسیدن به این نوارها از بین می روند .

آفت ها شناسایی و مدیریت می شوند

وی با بیان این که این روش در باغبانی صنعتی به کار می رود و هیچ لطمه ای به درختان وارد نمی کند، گفت:

نوار فوق در درجه اول جهت مشخص فون آفت در درخت های موجود است که به کمک این نوار آفت ها شناسایی، مدیریت و کنترل می شوند.

مختاری ادامه داد: این طرح در مورد هزار و ۵۴۰ اصله درخت به صورت پایلوت از اول خرداد اجرایی شده است و در صورت مثبت بودن نتایج بر روی سایر درختان نیز اجرایی می شود.

افتتاح بوستان ویژه بانوان در جنوب غرب تهران

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری با اشاره به پروژه های منطقه ای و فرامنطقه ای فضای سبز در پایتخت گفت: حدود ۲۰ پروژ فرا منطقه ای در شهر تهران در زمینه فضای سبز در دست اجرا است وطی دو سه ماه آینده دو تا سه پروژه بزرگ به بهره برداری می رسد.

وی ادمه داد: بوستان بزرگ بانوان نرگس به مساحت ۲۲ هکتار در جنوب غربی تهران طی هفته آینده با کلیه امکانات ورزشی و تفریحی به بهره برداری می رسد.

 

 

    نظرات