مراکز استانها به آزادراه و بزرگراه متصل می‌شوند

مراکز استانها به آزادراه و بزرگراه متصل می‌شوند

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود هزار نقطه پرحادثه در جاده های کشور، گفت: براساس برنامه پنجم توسعه قصد داریم تا مراکز استان ها با بزرگراه و آزادراه به یکدیگر متصل شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی زاده در گفتگو با مهر درباره نقاط حادثه خیز جاده های کشور، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۹ بیش از یکهزار نقطه پرحادثه در کشور شناسایی شد که می توان با تعریض یا طرح مهندسی در جاده ها امنیت این نقاط را افزایش داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: براین اساس باید جاده های فرعی به جاده های اصلی، جاده های اصلی به بزرگراه و بزرگراه ها به آزادراه تبدیل شوند و هرچه کیفیت جاده ها از نظر مشخصات فنی افزایش پیدا کنند تاثیر بیشتری در امنیت دارد.

افندی زاده تصریح کرد: البته به این معنا نیست که همه راهها باید به آزادراه تبدیل شوند بلکه جاده ها براساس میزان تقاضا آماده سازی خواهند شد و تلاش ما این است که در برنامه پنجم توسعه مراکز استانها از طریق آزادراه وبزرگراه به هم متصل شوند.

وی با بیان اینکه جاده ها نیاز به ارتقای کیفی برای افزایش امنیت دارند، گفت: نقاط پرحادثه نقاطی هستند که تعداد تصادفات از یک میزان خاصی در یک محدوده بالاتر باشد که برای این منظور باید بیشترین تغییر را در جاده ها اعمال کرد.

به گزارش مهر، مدیر کل دفتر نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم در سال گذشته به مهر اعلام کرده بود که این نقاط و مقطع های پرحادثه در شبکه راههای کشور تا پایان سال ۸۹ اصلاح می شوند.

عزیز فیلی با بیان اینکه تاکنون پروژه اصلاح نقاط و مقاطع پرحادثه جاده ای کشور در حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۰۰ درصد پروژه تکمیل شود.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی آمار تلفات سال گذشته در جاده های کشور بیش از ۲۳ هزار نفر بود که البته نسبت به سال های پیش با کاهش زیادی روبرو شده است.

 

    نظرات