واگذاری نظارت بر مهندسان ناظر ساختمان به بخش خصوصی

واگذاری نظارت بر مهندسان ناظر ساختمان به بخش خصوصی

http://www.bananews.ir/نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: نظارت بر مهندسان ناظر ساختمان باید به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا ملکشاهی‌راد افزود: بسیاری از استانداردهای مصالح ساختمانی باید توسط مهندسان ناظر صورت گیرد و نظارت این بخش باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی با بیان این‌که اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاثیر بسیاری بر قیمت مصالح ساختمانی گذاشته است، گفت: افزایش تولید مسکن و کاهش قیمت تمام شده ساخت مصالح ساختمانی و نیز وام مسکن تاثیر بسیاری در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها خواهد داشت.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی ادامه داد: افزایش ساخت مسکن مهر در شهرستان‌ها و نیز افزایش میزان تسهیلات سبب

می‌شود از حالت رکود خارج شود و سرمایه‌گذاری مردم به سمت مسکن رونق پیدا کند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که دولت خود مدعی است که نظارت بر مصالح ساختمانی وجود دارد، گفت: در بحث صنعتی سازی و انبوه سازی کشور به استانداردهای جهانی نزدیک می‌شویم و پیشرفت بسیاری داشته‌ایم.ملکشاهی‌راد اظهار کرد: بسیاری از مصالح ساختمانی غیراستاندارد باید توسط مهندسان ناظر پیگیری شود که این امر در بحث ساختمان سازی انجام نمی‌شود.

نایب رییس کمیسیون عمران گفت: لایحه‌ای در چند وقت اخیر مبنی بر افزایش نظارت مهندسان ناظر به مجلس تقدیم شد که نظارت بر مهندسان ناظر را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

ملکشاهی‌راد در ادامه خاطرنشان کرد: اختیارات دولت در بحث نظارت بر مهندسان ناظر بسیار گسترده است و دقت کافی در این زمینه ندارد، بنابراین بهتر است این امر به بخش خصوصی واگذار شود.

 

 

    نظرات