آبرسانی سیار دائم و فصلی به 280 روستا در خراسان رضوی

آبرسانی سیار دائم و فصلی به 280 روستا در خراسان رضوی

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "سیدابراهیم علوی" با بیان اینکه از این تعداد 130 روستا به صورت دائم و 150 روستا به شکل فصلی از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند، افزود: برای برخورداری این روستاها از آب  پایدار در قالب مجتمع‌های آبرسانی موضوع دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد تا مشکل کم آبی مناطق روستایی قبل از تابستان سال جاری برطرف شود.
وی یکی از دلایل کمبود آب در روستاها را استفاده از آب شرب برای آبیاری باغ و باغچه داخل منازل و دام و طیور ذکر کرد و این روش را باعث فشار به شبکه آب شرب دانست و از روستائیان خواست با مدیریت تعداد دام خود، مانع از قطع آب در روستاها شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به حوزه عملکرد این شرکت در استان  پس از اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی اظهار داشت: با اجرای این طرح از ابتدای سال جاری شرکت آبفای خراسان رضوی علاوه بر 72 شهربا یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت وظیفه سقایی دو هزار و 400 روستا با جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفر را برعهده گرفته است.
به گفته علوی، در اجرای این طرح 222 روستا و سه شهر بینالود، رضویه و ملک آباد  تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار گرفتند.
وی گفت: وزارت نیرو با کسب مجوزهای قانونی و مصوبه دولت طرح یکپارچه‌سازی را با هدف هم افزایی در منابع آبی و افزایش بهره‌وری عملیاتی کرده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات