برقی کردن قطار تهران ـ مشهد با روشBOT

برقی کردن قطار تهران ـ مشهد با روشBOT

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: برای برقی‌کردن مسیر ریلی تهران ـ مشهد با یک شرکت برای سرمایه‌گذاری به صورت BOT مذاکره کردیم که کار در حال انجام است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا برقی‌کردن محور ریلی تهران ـ مشهد هم‌چنان درگیر و دار برگزاری مناقصه است؟ گفت: خیر، برای برقی‌کردن تهران ـ مشهد را یک شرکت توانمند آمده که به صورت BOT انجام دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سیاست ما این است که از پول‌های دولتی کنار بیاییم، راه را به مردم بدهیم خودشان طراحی، ساخت و بهره برداری را انجام دهند زیرا زمانی که ۵۰ کار را شما انجام دهید، ۵۰ سال بهره‌برداری و تعمیرات با خودت است و اگر زیرسازی را بد انجام دهی مسوول خودت هستی.

به گزارش ایسنا حدود ۸ سال از مطرح شدن طرح برقی کردن مسیر تهران ـ مشهد و حدود ۵ سال از تصویب آن می‌گذرد. اولین بار در آبان ماه ۱۳۸۷ از میان ۲۰ شرکت توانمند اعلام شده برای اجرای این پروژه، برنده مناقصه معرفی و پس از مدتی مناقصه با دخالت سازمان بازرسی باطل شد. سپس برای انتخاب سرمایه گذار که باید ۸۵ درصد سرمایه را بیاورد مناقصه جدیدی برگزار شده است.

 

 

    نظرات