منافع حاصل از مشاركت استان‌ها در مديريت پيك بار به خود استان اختصاص مي‌يابد/ برنامه توانیر برای تامین برق شهرک‌های صنعتی

منافع حاصل از مشاركت استان‌ها در مديريت پيك بار به خود استان اختصاص مي‌يابد/ برنامه توانیر برای تامین برق شهرک‌های صنعتی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدحسن متولي‌زاده" كه همزمان با هفته سوم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران و همراه با وزير نيرو به استان مركزي رفته است، در جلسه مشترك با استانداري و فعالان صنعت و توليد اين استان، گفت:  همه منافع حاصل از مشاركت استان‌ها و مراكز صنعتي در برنامه‌هاي مديريت بار در زمان اوج مصرف برق فصول گرم، صرف برنامه‌هاي توسعه و احداث شبكه‌هاي برق‌رساني در همان استان خواهد شد.
متولي‌زاده با اشاره به برنامه‌ريزي صورت گرفته براي تامين برق شهرك‌هاي صنعتي گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته، به اين منظور 40 درصد از منابع داخلي توانير تامين خواهد شد و سازمان برنامه و بودجه و شركت شهرك‌هاي صنعتي نيز هر كدام 30 درصد از منابع مورد نياز را تامين خواهند كرد.
وي با اشاره به اين كه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته هر شهركي كه سهم خود را زودتر بپردازد، در اولويت خواهد بود، تصريح كرد: در اين صورت، كار تامين برق مورد نياز همان شهرك، بلافاصله آغاز خواهد شد.
مديرعامل توانير همچنين درباره تمهيدات انديشيده شده براي سرعت بخشيدن به توسعه زيرساخت‌هاي برقي استان‌ها گفت: به اين منظور دو راهكار جديد نيز پيش‌بيني شده است.
وی ادامه داد: در صورتي كه استان‌ها در مديريت بار تابستان همكاري كنند، همه منافع حاصل از اين مشاركت استان‌ها و مراكز صنعتي در برنامه‌هاي مديريت بار در زمان اوج مصرف فصول گرم، صرف برنامه‌هاي توسعه و احداث شبكه‌هاي برق‌رساني در همان استان خواهد شد.
مديرعامل توانير همچنين يادآور شد: در راهكار دوم نيز بر اساس دستور وزير نيرو، استان‌هايي كه در وصول مطالبات كمك كنند، وصولي‌ها، فراتر از ميزاني كه تعيين شده است، به خود استان اختصاص خواهد يافت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات