پایداری شبکه برق بومهن بهبود یافت

پایداری شبکه برق بومهن بهبود یافت

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا احمدوند" با اشاره به خاموشی‌های ناشی از شرایط ناپایدار جوی طی روزهای اخیر در بخش بومهن گفت: برخورد شاخ و برگ درختان با شبکه برق به سبب فرارسیدن فصل بهار و رشد آنها، وقوع صاعقه و برخورد اجسام خارجی با شبکه برق در اثر طوفان و وزش باد، موجب خاموشی‌های بسیار کوتاه و مقطعی در برخی محلات بومهن شد.
وی افزود: شاخه زنی درختان پیش از آغاز بهار، استفاده از سیم‌های روکش دار 20 کیلوولت، نصب کلیدهای خودکار روی شبکه و جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه فرسوده سیمی، مهمترین اقدامات انجام شده توسط برق پردیس جهت کاهش زمان خاموشی‌هاست.
احمدوند تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم تاسیسات برق در سطح شهرستان به صورت هوایی است و در بعضی نقاط از مناطق کوهستانی و مشجر عبور می‌کند، شبکه برق در شرایط نامساعد جوی و وقوع طوفان‌های شدید آسیب‌پذیر است که با انجام اقدامات مذکور تلاش کردیم، خاموشی‌ها به حداقل کاهش یابد.
مدیر منطقه برق پردیس در ادامه با اشاره به پرباری فیدرهای این شهرستان تا پیش از سال 98 گفت: در بهمن سال گذشته و در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران پست 63.20 کیلوولت پردیس با اعتباری بالغ بر 342 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این پست و احداث تقریبا 15 کیلومتر خط 20 کیلوولت با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال تعداد فیدرهای تغذیه کننده شهر بومهن از 4 فیدر به 8 فیدر افزایش یافت که این اقدام ضمن افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه، زمینه افزایش قدرت مانور را برای ما فراهم ساخته است.
وی در پایان با تاکید بر اجرای طرح جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه فرسوده سیمی گفت: در سال گذشته و ابتدای سال جدید با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال به میزان 14 کیلومتر از شبکه‌های فرسوده سیمی سطح شهرستان اصلاح شد و در سال جاری نیز این روند ادامه خواهد داشت.
منطقه برق شهرستان پردیس یکی از مناطق 22گانه شرکت توزیع نیروی برق استان تهران است. بومهن یکی از سه شهر زیرمجموعه شهرستان پردیس است که بر اساس آخرین سرشماری با جمعیتی بالغ بر 61 هزارنفر، در سال‌های اخیر با نرخ بالای مهاجرت و حاشیه نشینی مواجه بوده و هم اکنون  40 هزار مشترک برق اعم از خانگی، تجاری و صنعتی در این شهر وجود دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات