آغاز عملیات مقاوم‌سازی راسته‌های اصلی بازار تهران

آغاز عملیات مقاوم‌سازی راسته‌های اصلی بازار تهران

http://bananews.ir/معاون فنی و عمرانی منطقه ۱۲ شهرداری تهران از آغاز عملیات مقاوم‌سازی راسته‌های اصلی بازار تهران خبرداد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار مهرافشار با بیان این که با انجام عملیات جداره‌سازی و باز زنده‌سازی فضاهای بازار تهران، مقاوم‌سازی راسته‌های طلا و جواهر، چهاربازار، بازار صندوق‌سازان، سرای قزوینی‌ها، بازار کلانتری، بازار رحمانی و بازار صرافها آغاز‌شده است گفت: به موازات فعالیت در این راسته‌ها، عملیات مربوط ‌به ورودی‌های پله‌های نوروزخان، پاچنار، دروازه نو و ورودی بازار آهنگران ادامه دارد.

مهرافشار رویکرد اصلی در اقدامات باز زنده‌سازی فضاهای تاریخی بازار تهران را رجوع به خاستگاه اولیه و پرهیز از اجرای نماهای جدید دانست و با اشاره به آماده‌سازی بخش قابل‌توجهی از طرح‌های عمرانی بازار در سال جاری ابرازامیدواری کرد با تکمیل این طرح‌ها، از سال ۹۱ شاهد برداشته‌شدن گام‌های اجرایی جدی‌تر در زمینه بازسازی این منطقه از پایتخت باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۲ همچنین با‌اشاره به مقوله پیاده‌راه‌سازی به‌عنوان مهمترین فعالیت عمرانی شهرداری منطقه در سال ۹۰، اجرای کانال تأسیسات شهری در محورهای ناصرخسرو، باب‌همایون، داور و صوراسرافیل را ویژگی ممتاز این پروژه دانست و متذکرشد با پیش‌بینی این کانال‌ها و عبور تأسیسات شهری از داخل آنها، از این‌پس شاهد حفاری‌های مجدد در طول معابر نخواهیم‌بود.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد عمده فعالیت‌های باقی‌مانده در زمینه پیاده‌راه‌سازی که سطحی معادل یکصدهزار مترمربع را دربر می‌گیرد، تا ۴ ماه آینده به اتمام برسد.

 

 

    نظرات