کاهش دغدغه‌های مالی شرکت آب‌وفاضلاب مشهد با حمایت  ...

کاهش دغدغه‌های مالی شرکت آب‌وفاضلاب مشهد با حمایت ...

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در دیدار با رئیس شورای شهر:

به گزارش پایگاه اطلاع‎‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در حاشیه دیدار با رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما، تامین آب پایدار بویژه در افق بلندمدت است، اظهارکرد: یکی دیگر از چالش‌های جدی ما فاضلاب مشهد بوده و نگرانی‌هایی در بحث آلودگی آب‌های زیرزمینی و محیط‌زیست و کشف‌رود وجود دارد لذا تکمیل شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه های مورد نیاز یکی از اولویت‌های مهم کلانشهر مشهد است.

اسماعیلیان با بیان اینکه شرکت آب‌وفاضلاب همچون سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها با چالش کمبود بحران هم مواجه بوده و بیم آن می‌رفت که روند پیشرفت پروژه‌های ما کند شود، گفت: خوشبختانه تعاملات و همکاری‌های آبفا با شورای شهر و مدیریت شهری مشهد این کمبودها را جبران کرد.

وی خاطرنشان کرد: شورای پنجم شهر مشهد و شهرداری در این دوره، دید و نگاهی باز نسبت به تامین بخشی از منابع مالی شرکت آب و فاضلاب مشهد داشته و همکاری های بسیار خوبی را شاهد هستیم.

اسماعیلیان با اشاره به حفر 78 حلقه چاه در شهر مشهد برای تامین آب پایدار، گفت: این درحالی است که میانگین حفر چاه در سال های دیگر حدود 20 حلقه می‌باشد؛ البته باید توجه داشت که اولویت برداشت آب ما از منابع آب‌های سطحی است و این چاه‌ها در شرایط بحرانی و خشکسالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: عمده این چاه‌ها در داخل محدوده شهری اعم از آیلندها، محدوده‌های فضای سبز و ... بوده که با رویکرد تعاملی شهرداری امکان حفر آنها فراهم شده است.

اسماعیلیان در ادامه افزود: شورای پنجم در بحث تبصره‌های قانونی هم حمایت های لازم را داشته و پروژه‌های خوبی برای تامین آب مشهد از محل این اعتبارات در دستورکار قرار گرفته است؛ از جمله جمع‌آوری آب چاه‌ها و انتقال آن به مخازن جنوب شهر و اختلاط آنها با سایر منابع.

وی همچنین از ورود مناسب شهرداری مشهد به ساماندهی کشف‌رود نیز تقدیر و تشکر کرد.

اسماعیلیان در ادامه صحبت‌های خود به تشریح آخرین وضعیت میزان آب مصرفی در مشهد پرداخت و گفت: پس از شیوع کرونا، علیرغم اینکه ورود زائر و مسافر به مشهد نداشته‌ایم، میزان مصرف آب 15 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل کرونا امکان قرائت کنتورها به تازگی مهیا شده و پس از کنتورخوانی، میتوان میزان دقیق‌تری را اعلام کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات