بهره‌برداری از خط انتقال آب شرب شهر ازنا در سال آینده

بهره‌برداری از خط انتقال آب شرب شهر ازنا در سال آینده

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا میرزایی" با اشاره به اجرای 22 کیلومتر خط انتقال آب شرب شهر ازنا در سال‌های گذشته افزود: 17 کیلومتر از این خط که از جنس لوله جی آر پی با سایز ۴۵۰ میلی‌متر بود به علت ترکیدگی‌های پی در پی و مشکلات عدیده‌ای که در طول مسیر داشت، در سال ۱۳۹۸ جهت تعویض با لوله فولادی در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن طی دو قرارداد جمعا به مبلغ حدود ۲۳ میلیارد تومان هزینه در حال انجام است.
وی افزود: این قرارداد شامل تعویض و اجرای 17 کیلومتر لوله فولادی با سایز ۵۰۰ و ۶۰۰ میلی‌متر، برق‌رسانی و گازرسانی به تصفیه‌خانه، اجرای حوضچه‌های هوا، رسوب گیر، شیرآلات قطع کن و حدود ۶ کیلومتر جاده دسترسی است.
میرزایی اظهار کرد: تاکنون حدود 13 کیلومتر از خط انتقال با لوله فولادی سایز ۵۰۰ و ۶۰۰ میلی‌متر اجرا، از تعداد ۳۰ حوضچه حدود ۷ حوضچه اجرا و ۱۳ مورد باقی مانده و ۶ کیلومتر جاده دسترسی و بین مزارع و همچنین کارهای اولیه برق‌رسانی و گازرسانی به تصفیه‌خانه نیز انجام شده است.
وی گفت: این پروژه تاکنون در مجموع دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و جهت تکمیل آن به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه در حال حاضر آب شرب شهر از طریق خط انتقال جدید و بخش قدیمی خط وصل شده و از تصفیه‌خانه بهره‌برداری می‌شود، گفت: همزمان در مرحله خرید ۴ کیلومتر خط انتقال باقیمانده هستیم تا با توجه به فصل مناسب کاری، مابقی خط را نیز تعویض و کارهای باقیمانده را انجام دهیم.
میرزایی از پیگیری استاندار لرستان در تامین اعتبار پروژه و همچنین معاونت عمرانی استاندار، تلاش‌های فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان ازنا در حل مشکلات اجتماعی پروژه تقدیر و اظهار امیدواری کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار تا پایان سال مالی 1399 این پروژه حیاتی را به بهره‌برداری برسانیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات