2 بند سار غیر مجاز بر بروی کال شور گناباد تخریب شد

مسعود نصرتی- گناباد/ مدیر امور آب شهرستان گناباد از تخریب دو بند سار و خاک ریز های خاکی غیر مجاز بر روی کال شور گناباد با حکم قضایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، احمد تمامگر با اعلام این خبر گفت: درراستای حفظ و حراست از منابع آبی و بستر رودخانه ها دو بند سار غیر مجاز که توسط شرکت آرتیمیای کویر بدون اخذ مجوز قانونی از شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بر روی کال شور احداث گردیده بود با اخذ مجوز قضایی تخریب شد.

وی افزود: بعد از انجام عملیات تخریب دو بند سار بر روی کال شور این مسیر بازگشایی شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان گناباد با اشاره به شکایت برخی از کشاورزان پایین دست سد، مبنی بر افزایش شوری آب منطقه بعد از احداث بند روی رودخانه کال شور، گزارش و عملکرد شرکت مذکور بررسی شد.  وی تصریح کرد: احداث این بندسارها باعث نارضایتی اجتماعی در منطقه یونسی از توابع شهرستان بجستان شده بود که این عملیات سبب خوشحالی و شادمانی اهالی منطقه شد.

تمامگر یادآور شد: این خاک ریزی های خاکی بر روی رودخانه کال شور باعث خشک شدن بیش از حد پایین دست در کویر و فعال شدن کانون های ریز گرد در منطقه شد.

مدیر امور منابع آب شهرستا ن گناباد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بندهای خاکی توانایی تحمل ورود سیلاب را ندارند در زمان بارش شدید باران تخریب شده و با شکسته شدن آنها رها شدن آب جمع شده در پشت بند موجب تخریب سایر بندها در حاشیه بستر و گاهی باعث بروز خطرات جانی و مالی برای حاشیه نشینان رودخانه می شود.

وی در ادامه در راستای حفظ و صیانت از منابع ابی و جلوگیری از خطرات سیلاب از بازگشایی،لایروبی و ایمن سازی 83 بازه از رودخانه ها با مسافت 6.40 و به مساحت 3.80 هکتار در شهرستان های گناباد و بجستان خبر داد.

تمامگر همچنین از یک خبر خوش در این دو شهرستان نیز خبر داد و گفت: شهرستان های گناباد و بجستان فاقد چاه غیر مجاز کشاورزی و غیر کشاورزی است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات