نشتی بند رحیم آباد ابرکوه در استان یزد ترمیم شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «محمدعلی شرافت» با بیان این که بارندگی‌های اخیر در حوزه استان فارس منجر به جاری شدن سیلاب در شهرستان ابرکوه شده است، اظهار کرد: این بارندگی‌ها باعث آبگیری بند رحیم آباد ابرکوه به میزان حدود 3.5 میلیون مترمکعب شد که مخزن اول به صورت کامل آبگیری و سرریز آن نیز به سمت مخزن دوم جاری شد.
وی افزود: این بارش‌ها سبب نشتی بدنه مخزن اول شده و احتمال خطر شکستن بند وجود داشت، به همین منظور جلسه مدیریت بحران شهرستان تشکیل و تصمیمات فوری در این زمینه گرفته شد.
رئیس اداره منابع آب ابرکوه با اشاره به این که دپو و ریختن مصالح مخلوط شن و ماسه در شیب پایین دست بدنه بند و در محل نشتی آب یکی از اقدامات در نظر گرفته شده برای کاهش خطر شکستن بدنه بند بود، خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری از قبیل ریختن خاک رس در شیب بالادست بدنه بند، بازکردن شیر خروجی بند جهت تخلیه سریع آب و تخریب بدنه سرریز به منظور تخلیه سریع آب در تراز بالای بند به میزان 1 تا 1.5 متر، انجام شده که در نهایت باعث توقف نشتی و کنترل حجم آب مخزن پس از سه روز شد.
شرافت در پایان گفت: در حال حاضر شیرهای خروجی بند باز بوده و حدود یک میلیون مترمکعب از حجم آب مخزن اول تخلیه و به مخزن دوم انتقال یافته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات