پیش‌بینی بلند مرتبه‌سازی در تهران با اجرای طرح تفصیلی جدید

پیش‌بینی بلند مرتبه‌سازی در تهران با اجرای طرح تفصیلی جدید

http://www.bananews.ir/مدیرکل شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به پیش بینی بلند مرتبه سازی در تهران با اجرای طرح تفصیلی جدید گفت:ساخت و سازهای ۱۲ طبقه و بیشتر به عنوان ساختمان های بلند مرتبه در همه نقاط تهران پیش بینی شده که هم اکنون ضوابط ویژه آن در دست تدوین است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، مجید پاکساز با بیان این که در طرح تفصیلی جدید تهران بلند مرتبه سازی به عنوان یکی از مواردی است که پیش بینی شده و در نقاطی از تهران تعریف شده است گفت: کاربری های مسکونی در نقاطی که پتانسیل این کار را داشتند به طور منطقی و کارشناسی در نظر گرفته شده و در مجموع متوسط طبقات ۴ طبقه برای ساختمان ها پیش بینی شده است .

مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با اشاره به این که تهران شهری کوتاه مرتبه است و از این رو بلند مرتبه سازی در نقاطی که قابلیت این کار را دارد در نظرگرفته شده است ، اظهار کرد : ساخت و سازهای ۱۲ طبقه و بیشتر به عنوان ساختمان های بلند مرتبه در همه نقاط تهران دیده شده که به تناسب در برخی مناطق کمتر و در برخی دیگر که ظرفیت بالاتری برای این کار دارد ، بیشتر صورت می گیرد .

وی خاطر نشان کرد : ضوابط ویژه برای بلند مرتبه سازی طی فرایندی در حال تهیه است و جواز برای ساخت ساختمان های بلند مرتبه بعد از تهیه این ضوابط و بعد ابلاغ طرح تفصیلی مصوب و ارائه خواهد شد .

پاکساز در ادامه افزود : در مجموع در طرح تفصیلی جدید تهران نسبت به طرح های گذشته افزایش طبقات وجود دارد و ساخت و سازهای سطح شهر به طور کلی ساماندهی می شود .

وی با تاکید بر این که اجرای طرح تفصیلی تاثیری بر قیمت مسکن ندارد ، تصریح کرد : قیمت مسکن در تهران تحت تاثیر اتفاقات مختلفی است و به ویژه ایجاد جو روانی و همچنین وقوع مسائل غیر منطقی بر قیمت مسکن تاثیر دارد و از این رو شاهد آن هستیم واحدهای مسکونی خالی در تهران کم نیست.

پاکساز با اشاره به افق طرح تفصیلی جدید تهران گفت : افق طرح تفصیلی تهران برای ۱۴ سال آینده پیش بینی شده و ثابت است و شهروندان می توانند با خیالی آسوده روی این طرح حساب کنند و به همین دلیل اجرای این طرح با ایجاد جو روانی غیر منطقی بر افزایش قیمت مسکن تاثیری ندارد.

 

 

    نظرات