تبریز جزو ۳ شهر سبز ایران می‌شود/ شناسایی ۳۱ باغ باارزش جهت تملک

تبریز جزو ۳ شهر سبز ایران می‌شود/ شناسایی ۳۱ باغ باارزش جهت تملک

به گزارش شهریار، مسعود برزگر جلالی ظهر روز گذشته در جلسه مدیران شهرداری تبریز با اعلام خبر فوق افزود: برنامه ما برای کاشت یک میلیون اصله نهال و درختچه از ۱۵ اسفند کلید خورد که به دلیل شیوع کرونا، خرید نهال‌ها با تأخیر صورت گرفت، اما مناطق و سازمان‌ها اقدام به خرید کرده‌اند و تا پایان خرداد فرصت کاشت داریم.

او ادامه داد: مناطق برای کاشت نوع نهال و درختچه بررسی شده‌اند و نوع گونه‌ها و توسعه شبکه آب خام جهت آبیاری این درختان نیز مطرح شده است.

او یادآور شد: تا پایان خرداد می‌توانیم نسبت به خرید نهال و درختچه و همچنین لوله‌های انتقال آب خام اقدام کنیم که تا دیروز ۵۷ هزار اصله نهال توسط مناطق دهگانه شهرداری خریداری شده است.

مدیر عامل سازمان سیما و منظر، از شناسایی ۳۱ باغ جهت تملک خبر داده و افزود: ۳۱ باغ با ارزش به مساحت ۱۸۰ هزار مترمربع شناسایی و زمینه‌های قانونی آن برای تملک آماده شده است.

او ادامه داد: در بحث تملک باغات بایستی نسبت به اخذ شناسنامه باغات که ۵ ساله هستند، اقدام کنیم که در دراز مدت مسئله‌ساز نشوند.

او خاطرنشان کرد:طرح توسعه کمربند سبز تبریز نیز در حال اجرا است که هم از نظر زیبایی و هم توسعه فضای سبز، پروژه‌ای مهم است.

جلالی در پایان تأکید کرد: هر نتیجه‌ای که از پروژه‌های فضای سبز سال ۹۹ بگیریم، محصول همکاری و همیاری تمام مدیران و همکاران در مناطق و سازمان‌ها است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات