آزاد سازی بیش از 50 هکتار از اراضی حوضه رودخانه بالهارود در محدوده...

در راستای حفظ حقوق بیت المال و استیفای حقوق عامه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی بهمراه فرمانده مرزبانی ، بخشدار بخش موران و رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی از رودخانه مرزی بالهارود و سرشاخه های این رودخانه بازدید کرد .

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی در این بازدید گفت: پس از انجام مطالعات بستر و حریم رودخانه بالهارود و تعیین حد بستر و حریم این رودخانه طی فرآیند قانونی،  تمام طول رودخانه توسط پیمانکار منتخب شرکت آب منطقه ای اردبیل رپر گذاری شده است .

مهندس رضا بدرزاده طول رودخانه بالهارود را ۱۱۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این رودخانه در حوزه جغرافیایی شهرستان های گرمی و بیله سوار در طول مرز جمهوری اسلامی ایران با کشور آذربایجان جریان دارد و بعنوان مرز دو کشور می باشد .

وی تصریح کرد: با توجه به حاصلخیزی اراضی حاشیه این رودخانه، تصرفاتی در بستر رودخانه از طرف برخی از مالکین اراضی همجوار اتفاق افتاده بود که اقدامات لازم در جهت آزاد سازی اراضی تصرف شده در حال انجام می باشد و اراضی آزادسازی شده در سال های اخیر در حوضه رودخانه بالهارود بیش از ۵۰ هکتار است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی نیز با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب و مقدم دانستن قانون نسبت به رعایت حد بستر و حریم رودخانه ها، دستور آزادسازی اراضی تصرف شده بستر رودخانه بالهارود با همکاری مشترک اداره منابع آب و هنگ مرزی شهرستان گرمی را صادر کرد .

فرمانده هنگ مرزی شهرستان گرمی نیز در ادامه همکاری اداره منابع آب شهرستان گرمی با مرزبانی در خصوص تعیین حد بستر و حریم رودخانه را مثبت ارزیابی کرد و از همکاری و ارائه نظرات فنی و کارشناسی اداره منابع آب شهرستان گرمی تشکر و قدردانی کرد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات