افتتاح فاز اول راه‌آهن غرب کشور در آینده‌ای نزدیک

افتتاح فاز اول راه‌آهن غرب کشور در آینده‌ای نزدیک

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بخشی از راه آهن غرب کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ساخت ایستگاه قطار شیراز تکمیل شده است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب محمدی در گفتگو با مهر درباره تکمیل راه آهن غرب کشور، اظهار داشت: راه آهن غرب کشور تا ملایر در حال اتمام است و عملیات زیرسازی مسیر پس از ملایر هم در حال حاضر انجام می شود.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی این راه آهن تا ملایر حدود ۹۷ درصد بوده است که به زودی هم به بهره برداری می رسد اما بخش بعدی این راه آهن که از ملایر تا کرمانشاه ادامه دارد فعلا در مرحله زیرسازی است که ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

راه آهن غرب کشور شهرهای اراک، ملایر و کرمانشاه را به مرز خسروی متصل می کند و از آنجا تا خانقین در کشور عراق ادامه می یابد. این راه آهن ایران را به کشور عراق متصل می کند و به همین جهت یکی از پروژه های مهم ریلی کشور به شمار می رود. طول خط ریلی راه آهن غرب در ایران۶۲۰ کیلومتر است.

قرار بود که کل عملیات ساخت راه آهن غرب کشور تا سال ۹۱ به پایان برسد اما مشکلات مالی و عدم تامین منابع اعتباری، ساخت این راه آهن را وقفه مواجه کرده است و تا سال آینده هم به پایان نخواهد رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره ساخت ایستگاه قطار شیراز که مدتها به تعویق افتاده بود، بیان کرد: ساخت این ایستگاه تمام شده است و به زودی مورد بهره برداری قرار میگیرد.

راه آهن اصفهان - شیراز با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در ۷ کیلومتر پایانی با مشکلاتی مواجه بوده است که مسافران به اجبار باید در چند کیلومتری شهر پیاده می شوند. برای راه آهن شیراز تاکنون یک ایستگاه در ۴ تا ۵ کیلومتری شهر ساخته شده است که مسافران در آنجا پیاده شده و سپس به شهر می روند اما با اتمام ساخت ریل، مسافران در ایستگاه شهر پیاده می شوند.

 

 

    نظرات