تهاتر ۱۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به پیمانکاران

تهاتر ۱۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به پیمانکاران

http://www.bananews.irمدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از انتشار اوراق مشارکت ارزی برای بخش آب کشور خبرداد و گفت: همچنین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به پیمانکاران آب از طریق فروش اموال منقول و غیرمنقول وزارت نیرو تهاتر می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد حاج‌رسولی‌ها در گفتگو با مهر از انتشار اوراق مشارکت ارزی برای بخش آب در سال ۹۰ خبرداد و گفت: استفاده از اوراق مشارکت ارزی برای تامین بخشی از نیاز مالی صنعت آب کشور امسال در دستور کار قرار دارد؛ البته برای پرداخت اصل و سود و تضمین آن این اوراق باید از سوی شرکت‌های خصوصی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه شرکت‌های بخش آب، توان بازپرداخت را به علت زیانده بودن و عدم دریافت قیمت تمام‌شده ندارند، استفاده از این شیوه تامین مالی با تاخیر مواجه شده است.

وی تصریح کرد: با اصلاح قیمت آب در دولت که هم اکنون مراحل تصویب را سپری می‌کند، درآمد شرکتها افزایش یافته و استفاده از این راهکار عملیاتی می‌شود.

به گفته حاج‌رسولی‌ها، از طریق فروش اموال منقول و غیرمنقول وزارت نیرو، زمینه‌ای فراهم خواهد شد که بتوان ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران را تهاتر کرد.

 

 

    نظرات