توان ساخت تنها ۳۰۰ کیلومتر راه آهن در کشور

توان ساخت تنها ۳۰۰ کیلومتر راه آهن در کشور

http://www.bananews.irرئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید سالانه هزار کیلومتر راه آهن در کشور ساخته شود، گفت: در حال حاضر توان ساخت راه آهن در کشور ۳۰۰ کیلومتر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی اکبر آقایی در مراسم بهره‌برداری از ۲۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۲ دستگاه واگن مسافری، تحول صورت گرفته در بخش ناوگان در سال‌های اخیر را قابل تحسین و تقدیر دانست و اظهار کرد: امسال رقم ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شد، در حالی که اهداف برنامه چهارم هنوز تحقق نیافته است.

وی با اشاره به اینکه خصوصی سازی در ناوگان حمل و نقل تحول خوبی است، اظهار کرد: ‌تا پایان سال ۸۸ باید مراکز استان‌ها و گردشگری به شبکه راه‌آهن متصل می شد که این امر برای توسعه اقتصاد، ترانزیت و رضایت مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون ۲۵ الی ۳۰ درصد از کل تقاضا را پاسخگو هستیم، بیان داشت: ‌این در شرایطی است که آثار اقتصادی حمل و نقل ریلی در سال جهاد اقتصادی می‌تواند برای کشور تعیین‌کننده باشد.

وی ادامه داد: ‌براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید دارای ۲۵ هزار کیلومتر خط ریلی باشیم که برای تحقق این هدف باید سالانه هزار کیلومتر خط ریلی احداث شود، اما متوسط توان ساخت ما در حال حاضر۳۰۰ کیلومتر بیشتر نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت با سرمایه بخش خصوصی می تواند عقب ماندگی را جبران کند، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی در برخی از پروژه ها تمایل به سرمایه گذاری ندارد دولت می تواند از صندوق توسعه ملی بخشی از نیاز ارزی را پوشش دهد.

    نظرات