برگزاری مانور نجات دریایی در آب‌های هرمزگان

برگزاری مانور نجات دریایی در آب‌های هرمزگان

http://www.bananews.irمانور جستجو و نجات دریایی در آب‌های استان هرمزگان با موفقیت برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، در این مانور که از صبح امروز آغاز شده است، ۴۰ نفر از نیروهای جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و ارگان‌های مرتبط حضور داشتند.

این مانور با هدف ارزیابی توان عملیاتی واحدهای شناور و پروازی در زمان بحران احتمالی و در محدوده روبروی اسکله فولاد و همچنین مابین جزایر قشم و هرمز برگزار شد.

در این مانور یک فروند شناور ناجی، یک فروند یدک کش و یک فروند بالگرد حضور داشتند.

بر اساس برنامه زمان‌بندی مانور، یک فروند یدک کش در پی مشاهده چهار نفر بر روی آب که خدمه یک شناور مغروق بودند اعلام اضطرار که بلافاصله یک فروند شناور ناجی به موقعیت اعزام ‌شد.

طی تماس مجدد با مرکز جستجو و نجات دریایی، یدک کش عنوان کرد یکی از نفرات را از آب گرفته و وضعیت وی بسیار وخیم است و باید به بیمارستان انتقال یابد.

مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی ضمن هماهنگی، یک فروند بالگرد را به محل اعزام کرد که این بالگرد موفق به نجات جان مصدوم به همراه یک نفر دیگر شد.

تعداد دو نفر باقیمانده نیز توسط شناور ناجی از داخل آب نجات یافتند.

طبق اظهارات نجات یافتگان، تعداد خدمه پنج نفر بوده‌اند که یک نفر مفقود شده است که پس از جستجوی، مرکز کنترل شهید ذاکری اطلاع داد که یک نفر در محدوده جزیره قشم و هرمز رویت شده است که در نهایت شناور ناجی به همراه بالگرد به محل اعزام شده و پس از جستجو در محل، توسط ناجی فرد مذکور نجات یافت.

گفتنی است در پایان مانور نیز جلسه ارزیابی مانور برگزار شد.

محدوده مسیر دریایی قشم، بندرعباس و تنگه هرمز به دلیل تردد شناورهای متعدد از جمله مناطق ویژه دریایی از نظر تردد شناورها در کشور به شمار می‌رود و از همین رو آمادگی واحدهای امداد دریایی در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

    نظرات