دانش‌آموزان، اعضای جدید شورای اجتماعی محلات شهر

دانش‌آموزان، اعضای جدید شورای اجتماعی محلات شهر

دانش‌آموزان، اعضای جدید شورای اجتماعی محلات شهر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدمحسن مصحفی در جلسه امضای تفاهم‌نامه طرح «مشاور نوجوان محله»، اظهارکرد: شوراهای اجتماعی محلات، بستری برای مشارکت افزون‌تر شهروندان در اداره کوچک‌ترین واحد شهری یعنی محلات را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در اداره محلات، افزود: همزمان با گسترده و پیچیده شدن جوامع و شهرها، اداره آن‌ها بدون حمایت و همراهی شهروندان دشوار به نظر می‌رسد.
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: شوراهای اجتماعی محلات از منظری دیگر، میدانی برای تمرین مهارت گفت‌وگو است و توسعه فرهنگ گفت‌وگو، به عنوان تنها روش حل اختلافات نظری، اهمیت فراوانی دارد، بنابراین روشن است که اختلاف سلیقه در امور خرد و کلان همواره وجود دارد، اما روش کنترل و مدیریت نظرات متفاوت اهمیت زیادی دارد.
مصحفی با اشاره به کلیات طرح «مشاور نوجوان محله»، خاطرنشان کرد: هر شورای اجتماعی محله، نمایندگانی از کسبه، مساجد، سازمان‌های مردم‌نهاد، اولیای مدارس، کلانتری‌ها و... را در خود دارد و در طرح «مشاور نوجوان محله»، نماینده دانش‌آموزان هم به عنوان عضوی در شورای اجتماعی محله حضور پیدا می‌کنند.
وی اضافه کرد: حضور دانش‌آموزان در شوراهای اجتماعی محلات می‌تواند فرهنگ گفت‌وگو، تعامل و میل به مشارکت را از سنین جوانی در شهروندان گسترش دهد. از این رو طرح «مشاور نوجوان محله» در ناحیه ۶ و هفت آموزش و پرورش که منطبق بر مناطق ۹ و ۱۱ شهرداری مشهد است، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد که امیدواریم در صورت موفقیت طرح، با اصلاح آیین‌نامه در تمام مناطق اجرایی شود.
در ادامه این نشست قاسم‌علی خدابنده، مدیر کل آموزش‌ و پرورش خراسان ‌رضوی نیز، اظهار کرد: هدف از اجرای این تفاهم‌نامه افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان و ارتقای حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان است.
وی افزود: بسترهای مشارکتی مختلفی برای شکوفایی و پویایی دانش‌آموزان وجود دارد و حضور دانش‌آموزان در شوراهای اجتماعی محلات، تکمیل‌کننده بسترهای مشارکتی آنان خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به توفیق شوراهای اجتماعی محلات، بیان کرد: مدیریت شهری مشهد با جلب رضایت شهروندان و افزایش حس مشارکت‌پذیری آنان در قالب شورای اجتماعی محلات، عملکرد قابل‌قبولی بر جای گذاشته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات