توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، حاصل تفاهم شهرداری مشهد و وزارت ارتباطات

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، حاصل تفاهم شهرداری مشهد و وزارت ارتباطات

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، حاصل تفاهم شهرداری مشهد و وزارت ارتباطات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم روز جهانی ارتباطات که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پنج ساله وزارت ارتباطات عنوان کرد: برای حل چالش‌های دوران پساکرونا، باید شبکه پهن‌باند ثابت توسعه پیدا کند که ۵ میلیون پورت در ۸ کلان شهر تا پایان امسال باید انجام شود.
وی افزود: در توسعه اینترنت همراه نیازمند همکاری شهرداری‌ها هستیم و برخی شورا‌های شهر و شهرداری‌ها با احداث سایت و دکل مخالفت می‌کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: هم اکنون با شهرداری مشهد به تفاهم رسیده‌ایم و در تهران هم مذاکرات خوبی با شهردار تهران داشته‌ایم.
گفتنی است؛ اشاره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شهر مشهد بوده است که از سال ۹۷ آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۰، ضمن تجمیع ۱۲۰۰ دکل مخابراتی غیر استاندارد به ۳۵۰ دکل تجمیعی استاندارد، پوشش شبکه آنتن دهی و اینترنت همراه را به شکل محسوسی بهبود خواهد بخشید.
تاکنون ۱۳۰ دکل تجمیعی و زیباسازی شده در سطح شهر نصب و ۱۰۰ دکل غیراستاندارد، برچیده شده است. بر پایه برنامه ریزی انجام شده، تا پایان سال ۹۹، حدود ۲۵۰ دکل مخابراتی تجمیعی نصب خواهدشد.
مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد با تصویب و اجرای این طرح زیرساختی، ضمن همراهی و هماهنگی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کلان شهر مشهد را در جایگاه شهر پیشرو در حوزه فناوری و ارتباطات تثبیت کرده و از تمامی ظرفیت‌های شهر برای ارائه خدمات هوشمند و بهینه به مردم بهره گرفته ‌است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات