اعضای شورای اجتماعی محلات به جایگاه بالای خود پی  ...

اعضای شورای اجتماعی محلات به جایگاه بالای خود پی ...

اعضای شورای اجتماعی محلات به جایگاه بالای خود پی ببرند/ از اعتبارات شوراهای اجتماعی برای فعالیت‌های عمرانی استفاده نشود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شهناز رمام در اولین نشست از سلسله نشست‌های نقد و بررسی رویکردهای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه اعتبارات لازم برای فعالیت‌های عمرانی که وظیفه ذاتی شهرداری هستند، همچون آسفالت معابر و کانال‌کشی و جدول‌کشی و ... نباید از محل سهم 5 درصدی شوراهای اجتماعی محلات از بودجه عمرانی منطقه هزینه شود، اظهارکرد: امسال و سال گذشته اعتبار قابل توجهی در این خصوص پیش‌‎بینی شده و از همین ردیف اعتباری باید برای فعالیت‌های عمرانی مناطق استفاده شود.

وی در ادامه گفت: شوراهای اجتماعی محلات باید پیشنهاددهنده پروژه‌ها برای محله خود باشند و بهترین زمان برای طرح این پیشنهادات آبانماه است تا اعتبار لازم در این خصوص لحاظ شود و در اولویت‌های شهرداری قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد تاکید کرد: اعتبارات در اختیار شوراهای اجتماعی محلات باید به حوزه‌های خدمات‌شهری، آموزش فرهنگ شهروندی و ... اختصاص پیدا کند و نه حوزه های عمرانی.

رمارم با بیان اینکه شوراهای اجتماعی محلات باید نقش تسهیلگری ایفا کنند و در مسیر شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محله خود گام بردارند، گفت: اعضای شورای محلات باید به جایگاه بالای خود پی ببرند و به خودباوری برسند.

وی افزود: در تصمیم‌گیری‌های خود حتما تمامی دستگاه‌های دخیل را شریک کنید و مشارکت دهید تا در فرآیند اجرایی مصوبات مانعی ایجاد نشود و شاهد تقابل نباشیم.

رمارم برگزاری نشست نقد و بررسی را کار ارزشمندی دانست که از سوی کمیسیون فرهنگی انجام شده است و گفت: نبود ارتباط بین اعضای شورای شهر و شورای اجتماعی محلات خلاء محسوسی است که با این جلسات پر خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات