پرونده‌ 13 ساله طرح‌های تفصیلی مشهد در سال 99  ...

پرونده‌ 13 ساله طرح‌های تفصیلی مشهد در سال 99 ...

پرونده‌ 13 ساله طرح‌های تفصیلی مشهد در سال 99 بسته می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا با بیان اینکه شورای پنجم از نخستین روزهای فعالیت خود نسبت به تهیه طرح‌های شهری تاکید داشت و حسن نیت خود را با ابلاغ طرح جامع، علیرغم نواقص عدیده وارد بر آن، نشان داد، اظهارکرد: بلافاصله پس از ابلاغ طرح جامع، از شهرداری خواسته شد تا طرح‌های تفصیلی را به شورای شهر ارسال نماید چراکه یکی از دغدغه‌های فکری ما، تحقق قانون‌مداری در حوزه شهرسازی بود.

مهدی‌نیا افزود: مستندات قانونی، مکاتبات و نظریه‌های کمیسیون شهرسازی و معماری و مصوبات شورای شهر بیانگر عزم جدی شورا و در مقابل بی‌همتی و منفعل بودن شهرداری است؛ شورای شهر مقید بوده در چارچوب قانون‌گرایی اسناد توسعه شهر را کامل کند و پای آن هم ایستاده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه شواهد اینگونه به نظر می‌رسد که تکلیف شهرداری در این زمینه با خودش مشخص و روشن نیست، تصریح کرد: برای برنامه زمان‌بندی بارها تاکید کردیم و سرانجام شهرداری مشهد برنامه ارسال طرح‌های تفصیلی پهنه‌های هفتگانه شهر را به شورا ارائه کرده است.

وی افزود: براساس این زمان‌بندی، از خرداد، هرماه باید طرح یک حوزه به شورای شهر ارسال شود؛ شورا نیز آمادگی دارد که طرح هر حوزه را ظرف مدت یکماه تعیین تکلیف کرده و سپس به کمیسیون ماده 5 ارسال نماید.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد افزود: شورای شهر پیوسته تاکید داشته نواقص طرح جامع، از جمله پهنه‌بندی حریم و ضوابط بلندمرتبه‌سازی که در ابلاغیه شورای عالی معماری و شهرسازی سال 95 در تعهد اداره کل راه‌ و شهرسازی استان وجود داشته، در این طرح‌ها تعیین تکلیف شود.

مهدی‌نیا با بیان اینکه اگر شهرداری به تعهدات و برنامه‌ زمان‌‎بندی ارسالی خود به شورای شهر متعهد باشد، پرونده نواقص طرح‌های تفصیلی و جامع پس از 13 سال بسته می‌‎شود، گفت: در صورت عدم ارسال طرح‌ها، ابتدا تذکر و سپس در قالب ماده 68 از شهردار در این خصوص سوال خواهم کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات