بازارچه‌های محلی به منظور تقویت بنیه‌اقتصادی  ...

بازارچه‌های محلی به منظور تقویت بنیه‌اقتصادی ...

بازارچه‌های محلی به منظور تقویت بنیه‌اقتصادی ساکنان ایجاد شود/ بهره‌گیری از کارگران بومی در پروژه‌های محلی

به گزارش پایگاه‌اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، روز گذشته نشست مشترک رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با روسای شوراهای اجتماعی محلات منطقه 4 شهرداری برگزار شد تا اعضای شوراهای اجتماعی به طرح مسائل و مشکلات خود بپردازند.

بهزادی، رئیس شورای اجتماعی محله ایثار در این جلسه با تاکید بر اینکه شوراهای اجتماعی محلات باید از وجاهت قابل قبولی برخوردار باشند، گفت: ‌‌‌‌ضمیمه شهرآرا محله و طرح محله ما اقدامات ارزشمندی در این جهت بوده ولی متاسفانه توجه به شوراهای اجتماعی محلات در کلام و سخنان مسئولین کمرنگ است.

وی افزود: اگر بدنبال مشارکت مردم هستیم، باید شوراهای اجتماعی محلات را به عموم شهروندان بیشتر معرفی کنیم.

بهزادی در ادامه با بیان اینکه محله ایثار واحدهای تجاری متعددی را دربرگرفته است، تصریح کرد: یکی از نیازهای محله، احداث سرویس بهداشتی است؛ موضوعی که چندین سال بوده پیگیر آن هستیم و هنوز محقق نشده است.

وی اولویت های دیگر محله ایثار را فضاسازی‌های مناسب زیرگذر مقدم دانست و گفت: این معبر، یکی از قدیمی‌ترین معابر و ورودی اصولی منطقه است که با استفاده از المان‌های مختلف می‌تواند تزیین شود.

روحانی، رئیس محله پنجتن آل‌عبا نیز با بیان اینکه باید به سمت همگرایی گروه‌های منطقه حرکت کنیم، گفت: با این اقدام می‌توان مشارکت مردمی را افزایش داد.

ایجاد بازارچه‌های محلی برای عرصه هنرهای دستی و محصولات خانگی ساکنان منطقه و ساماندهی دستفروشان سطح محله را دیگر اولویت های مدنظر خود عنوان کرد.

وی همچنین خواستار حمایت از مخترعینی شد که در مناطق کم‌برخوردار سکونت دارند ولی به دلیل نبود امکانات حتی با نحوه ثبت اختراع خود نیز آشنا نیستند.

روحانی در ادامه گفت: از ظرفیت پاتوق‎‌های جوانان در فرهنگسراها و مساجد هم میتوان برای مهارت آموزی به جوانان بهره برد.

هاشمی، رئیس شورای اجتماعی محله میثم شمالی دیگر میهمان این جلسه بود و گفت: شیوع ویروس کرونا بین ساکنان فاصله ایجاد کرده و با برگزاری مسابقات خانوادگی و ... میتوان ارتباط تنگاتنگی بین افراد شکل داد.

وی همچنین خواستار تدبیر سازوکار مناسبی برای تشرف سالمندان به بارگاه منور رضوی و همچنین ایجاد کارگاه‌هایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شد.

کمالی، رئیس شورای اجتماعی محله تلگرد نیز در این جلسه اظهارکرد: محلات باید پیوسته در تعامل و ارتباط بایکدیگر باشند؛ یکی از مشکلات ما عدم آگاهی از ظرفیت‌های محله خود و محلات همجوار است که از این طریق این نقیصه جبران می‌شود.

وی افزود: با حضور بسیج و کسبه و اهالی محل میتوان شبکه‌سازی کرد و با این کار، ظرفیت‌های مختلف را شناسایی کنیم.

کمالی همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر تمهیدات و توصیه‌های ما در بحث مقابله با کرونا حالت سلبی داشته و در کنار این گرایش، باید به سمت گرایشات ایجابی هم با برگزاری جشن‌های محلی و خیابانی و سینمامحله حرکت کنیم.

شیرزاد، نایب رئیس شورای اجتماعی محله کوی مهدی دیگر میهمان حاضر در جلسه بود که پیشنهاد ایجاد منطقه اقتصادی ویژه سنگ‌تراشان را مطرح کرد و گفت: برخی از فعالان این حوزه طرح‌های منحصر به فرد دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
ایجاد سرعتگیر در خیابان ستایش با وجود مدارس مختلف و تمهید سیاست مناسب برای پارکینگ خودروها دیگر خواسته نایب رئیس شورای اجتماعی محله کوی مهدی در این جلسه بود.

حسنی، نماینده شورای اجتماعی محله وحید هم اظهارکرد: ایجاد بازارچه محلی ویژه عرضه محصولات و صنایع دستی خانگی تولیدی توسط ساکنان این منطقه بسیار گره‌گشا خواهد بود چراکه سود اصلی این محصولات این روزها به جیب واسطه‌ها میرود.
وی همچنین خواستار ایجاد بستر مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و جوانان با افزایش سرانه‌های ورزشی و آموزشی شد.

غفورزاده، رئیس شورای اجتماعی محله گلشور هم با بیان اینکه مهمترین دغدغه امروز شهروندان، اقتصادی است، گفت: در منطقه 4 ما ظرفیت‌های خوبی چون بازار مانتو ایثار، بازار کیف خیابان وحید و همچنین عقیق‌تراش‌ها داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

رجبی، نایب رئیس شورای اجتماعی محله فجر هم تصریح کرد: در محله فجر ما کمبود فضای سبز داریم و این خلاء باید مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی، رئیس شورای اجتماعی محله شهید قربانی نیز با بیان اینکه این محله از وسعت و جمعیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: یکی از مشکل‌های ما، کمبود سرانه‌های خدماتی، ورزشی و اجتماعی است.

وی افزود: مدیریت شهری میتواند سازوکاری بیاندیشد تا از این طریق بتوان از کارگران بومی در پروژه‌های محلی استفاده کرد.


کلید واژه ها: محلات - شورای شهر - مشهد -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات