ساختار تفويض اختيار مديران شهري بايد اصلاح شود

ساختار تفويض اختيار مديران شهري بايد اصلاح شود

مرتضي نصوحي در گفت و گو با خبرنگار ايمنا ، اظهار كرد: طرح آينده پژوهي منابع انساني براي شهرداري به كمك دانشگاه اصفهان انجام شده است؛ اما از اين طرح بهره‌برداري نشده و به نظر مي‌رسد اين سند خوبي براي استفاده در طرح اصفهان 1405 باشد.

وي افزود: به نظر مي‌رسد تا سال 1405 ماهيت برخي شغل‌ها در مجموعه مديريت شهري از جمله موارد مرتبط با عوارض خودرو و طرح تفصيلي تغيير كند و ساختار خدمات شهرداري با الزامات و رويكردهايي كه در ميز خدمت و تاكيداتي كه بر ارائه خدمات الكترونيكي وجود دارد افقي‌تر شود.

مدير آموزش، تشكيلات و بهبود روش‌هاي شهرداري اصفهان با تاكيد بر اينكه بايد غني‌سازي شغلي خوبي در ساختار مديريت شهري اصفهان داشته باشيم، تصريح كرد: تا سال 1405 بايد هوشمندسازي كسب و كار در مجموعه مديريت شهري به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد و لازم است با ارائه آموزش‌هاي مورد نياز بسياري از مشاغل شهرداري غني‌سازي شود.

وي ادامه داد: با اين روند پيش‌بيني مي‌شود در حوزه عمران نيز در سال‌هاي آينده روند فعاليتي به سمت اجراي پروژه‌هاي عمراني كوچك باشد چرا كه بسياري از پروژه‌هاي عمراني مورد نياز شهر اجرا شده و بيشتر پروژه‌هاي عمراني بزرگ در حاشيه شهر قرار گرفته است كه اين موضوع باعث شده در ساختار عمران و تعداد نيروهاي آن در هر منطقه بازنگري شود.

نصوحي گفت: به نظر مي‌رسد در سال‌هاي آينده ساماندهي حوزه ترافيك بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و مديريت شهري نيز بايد نقش پررنگ‌تري را براي اين حوزه در نظر بگيرد.

مدير آموزش، تشكيلات و بهبود روش‌هاي شهرداري اصفهان با بيان اينكه ساختار تفويض اختيار مديران شهري بايد در دو سال آينده اصلاح شود، تصريح كرد: تمركز گرايي‌ها موضوع چابكي فعاليت‌ها را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد، از اين رو براي تحول در شهر بايد اين موضوعات را اصلاح كنيم.

وي با تاكيد بر لزوم استفاده از الگوهاي هوشمندانه برون‌سپاري در مجموعه مديريت شهري، افزود: با سازوكار قبلي اكثر كارها از سوي مديريت شهري دنبال شده و هر موردي كه برون‌سپاري شده از درون مقاومت‌هاي زيادي را با خود به دنبال داشته است كه اين ساختار بايد اصلاح شود.

نصوحي گفت: به دليل محدوديت‌هاي قانوني موجود، شهرداري فقط از روش‌هاي قديمي اجراي پروژه‌هاي عمراني استفاده مي‌كند و روش‌هايي مانند طرح و ساخت، سهمي در اجراي پروژه‌هاي شهرداري ندارد، در حالي كه روش‌هاي جديد اجراي پروژه‌هاي عمراني در تمامي شهرهاي پيشرفته غالب است و اگر بخواهيم از اين روش‌ها استفاده كنيم بايد حتماً تا 1405 ساختارهاي طراحي و نظارتي در شهرداري متفاوت شده باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات