محصولات تولیدی صنعت آب و فاضلاب ایران در منطقه بلامنازع است

محصولات تولیدی صنعت آب و فاضلاب ایران در منطقه بلامنازع است

http://www.bananews.ir/معاون موسسه تحقیقات آب کشور گفت: هم اکنون ایران در زمینه تولید تجهیزات صنعت آب و آب و فاضلاب حرف اول را می‌زند و محصولات تولیدی کشورمان در منطقه بلامنازع است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'عباس اکبرزاده' روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:محصولات تولیدی صنعت آب و فاضلاب کشور در بسیاری از موارد قابل رقابت با انواع مشابه تولیدی سایر کشورهای دنیا است .

اکبرزاده با اشاره به تداوم صدور خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و آب و فاضلاب گفت :کشور از توانمندی بالایی جهت افزایش صدور این خدمات بویژه در حوزه سدسازی برخوردار است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه صنعت آب و فاضلاب کشور، ایران هم‌اکنون به بازار مناسبی برای ورود لوازم بسیار پیشرفته این صنعت تبدیل شده که پیش از این استفاده از آنها در کشورمان امکان‌پذیر نبود.

وی در این زمینه یادآور شد: فناوری تولید برخی از تجهیزات که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در صنعت آب و آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند سیستم‌های آزمایشگاهی پیشرفته برای سنجش و اندازه‌گیری آلودگی سیستم‌های آبی در داخل کشور وجود ندارد و این در حالی است که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نیز واردکننده این تجهیزات هستند.

اکبرزاده ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده موسسه تحقیقات آب در بخش آب و آب و فاضلاب کشور افزود: مرکز مطالعات دریای خزر، پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب، امور آزمایشگاه‌‌ها (به عنوان آزمایشگاه مرجع ملی سنجش پارامترهای آب و فاضلاب) و مرکز ملی مطالعات و تحقیقات باروری ابرها از جمله بخش های این موسسه هستند که به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و نیز کاربردهای عملی آنها می‌پردازند.

وی در پایان افزود: پژوهشکده مهندسی هیدرولیک و محیط‌ های آبی وابسته به موسسه تحقیقات آب نیز وظیفه ساخت مدل‌های فیزیکی سدها را برعهده دارد و تاکنون سهم بسزایی در خودکفایی کشور در زمینه سدسازی داشته است.

 

 

    نظرات