افتتاح تقاطع غیر همسطح زرین شهر- شهرکرد

افتتاح تقاطع غیر همسطح زرین شهر- شهرکرد

http://www.bananews.ir/تقاطع غیر همسطح زرین شهر-شهرکرد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این تقاطع غیر همسطح که در ضلع جنوبی کارخانه ذوب آهن اصفهان واقع شده با همکاری اداره کل راه و ترابری استان اصفهان و شرکت سهامی ذوب آهن احداث شده است.

عشایری، رییس اداره کل راه و ترابری استان اصفهان در آیین افتتاح این تقاطع با اشاره به اینکه در ضلع جنوبی کارخانه ذوب‌آهن تردد زیاد وسایل نقلیه باعث ایجاد ترافیک سنگین می‌شد، گفت: هزینه اجرای پروژه مذکور بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال بود که به

میزان یک سوم از سوی اداره راه و ترابری و دو سوم از سوی شرکت ذوب آهن تامین شد.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی کشور نیز با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی تامین ایمنی جاده‌هاست، اذعان کرد: عوامل زیادی در این مساله دخیلند.

عامل انسانی و وسیله نقلیه از جمله این عوامل هستند. شهریار افندی‌زاده با بیان اینکه قانون برنامه پنجم توسعه بر کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای تاکید دارد، گفت: در ۵ ماهه اول سال ۹۰ در حمل و نقل برون‌شهری با کاهش معادل سیزده و نیم درصدی در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت مرکزی در حمل و نقل عمومی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بیش از ۲۳ درصد آزادراه‌های کشور و بالغ بر ۱۰ درصد بزرگراه‌ها در استان اصفهان واقع است. بنابراین انجام پروژه‌های مربوط به حمل‌ونقل عمومی در این استان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

    نظرات