اجرای طرح هادی روستایی در ۹۵ درصد روستاهای استان بوشهر

اجرای طرح هادی روستایی در ۹۵ درصد روستاهای استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر؛ مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از اجرای طرح هادی روستایی در ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و بیان کرد: امسال ۹ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در ۵ روستای شامل بهسازی معابر، ساخت دیوار حفاظتی و محموطه سازی از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است که هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حمید حیدری بریدی در آغاز طرح‌های هادی روستایی در استان بوشهر اظهار داشت: در استان ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که مشمول اجرای طرح‌های هادی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از اجرای طرح ایمن سازی روستاها در مقابل سیلاب خبر داد و خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد ریال مصوب شده که در ۷ روستای استان بوشهر اجرا می‌شود.

حیدری این طرح را شامل، اجرای سیل‌بند، دیوار حفاظتی، پل سازی دانست و تصریح کرد: اکنون طرح‌های ایمن سازی روستاها در برابر سیلاب بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی اجرای طرح‌های گردشگری روستایی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاها برای جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری مورد توجه قرار دارد و بری تحقق این مهم ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته که اعتبارات ملی نیز به آن افزوده خواهد شد.

ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان بوشهر تقویت می‌شود

حیدری جاده سازی، ایجاد پارک‌های روستایی با رویکرد گردشگری و محوطه سازی مراکز محلات را از جمله پروژه‌های مهم در اجرای طرح‌های گردشگری روستایی دانست و بیان کرد:زیرساخت‌های گردشگری اولویتی مهمی برای شناب بخشی در اجرای توسعه گردشگری است.

مدیرکل بنباد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه این استان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود، افزود: تحقق این هدف جز با توسعه زیرساخت ها مهیا نمی‌شود.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات