پیشنهاد یک نقاش به استفاده از تصاویر دیدنی شهرها بر دیوار

پیشنهاد یک نقاش به استفاده از تصاویر دیدنی شهرها بر دیوار

http://www.bananews.ir/یک هنرمند نقاشی دیواری گفت: بیشترین تاثیرگذاری نقاشی دیواری زمانی است که نقاشی‌ها با نوع مکان و روحیات افراد در حال تردد سازگار باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سهیل احمدی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که نقاشی دیواری به نوعی یکی از راهکارهای زیباتر جلوه دادن خیابان‌های شهر به حساب می‌آید، افزود: البته باید به این موضوع نیز دقت شود که تکنیک اجرایی نقاشی دیواری باید به سواد بصری مردم نزدیک باشد به نوعی که فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر این نقاشی‌ها با نوع مکان و همچنین روحیات افراد در حال تردد در این مکان مطابق باشد در این صورت است که بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

احمد‌ی‌فر با اشاره به این که نقاشی دیواری یکی از تکنیک‌های نقاشی است که باید به دیده فرصت به آن نگاه شود، ابراز کرد: در جامعه کنونی که مردم به دلایل اقتصادی و اجتماعی با هنر برخورد جدی و قوی ندارند و کمتر به سمت هنر گرایش دارند بنابراین، ایجاد چنین نقاشی‌هایی در شهر ضرورتی بسیار دارد.

به گفته این نقاش، هدف نقاشی دیواری بستگی به مخاطب آن دارد که تا چه اندازه زمان برای دیدن آن نقاشی صرف کند چرا که مخاطب نقش اصلی را در نوع نقاشی های دیواری ایفا می‌کند.

احمدی فر همچنین به تاثیرات فرهنگی نقاشی های دیواری اشاره کرد و گفت: بحث ایثار یکی از مهم ترین تاثیرات فرهنگی نقاشی دیواری با موضوع دفاع مقدس بر مردم است؛ چرا که ایثار در دفاع مقدس و مقاومت شهدا تجلی پیدا کرده و در واقع ازخودگذشتگی به معنای واقعی است.

این نقاش آذری همچنین با بیان این که آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی است که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان است، خاطر نشان کرد: به نظر من با توجه به این ویژگی برجسته استان استفاده از تصاویر مناطق تاریخی و یا دیدنی در نقاشی های دیواری با سبک‌های جدیدتر علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر بر شهروندان، موجب آشنایی مسافران وارد شده به استان نیز با این مناطق خواهد شد.

وی در ادامه استفاده از رنگ‌های جذاب و مناسب با روحیه شهروندان را از دیگر عوامل تاثیرگذاری نقاشی‌های دیواری عنوان کرد.

احمدی‌فر در پایان سخنان خود با اشاره به این که در بعضی از آثار، در بحث تکنیکی اجرا، حتی زیرسازی آثار و دیوارها، همچنین استفاده از رنگ، مواد و متریال‌هایی که ماندگاری بیش‌تری دارند، ضعف‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: در بحث اجرایی نیز گاهی طراحی خوب بوده ولی در مرحله اجرا، کار ضعیف اجرا می‌شود لذا باید به سمت برطرف کردن اینگونه ضعف‌ها حرکت کرد.

 

 

    نظرات