گسترش بخش خصوصی و جلب سرمایه‌گذاران به عرصه ساخت و ساز

گسترش بخش خصوصی و جلب سرمایه‌گذاران به عرصه ساخت و ساز

www.bananews.irرییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همایش توسعه دهندگان پروژه‌های مسکن و ساختمان ایران گفت: از آنجا که رونق در بازار مسکن و ساخت و ساز، باعث ایجاد پویایی در کل اقتصاد کشور فعال شدن صنایع کوچک و بزرگ می‌گردد، بنابراین جا دارد در مسیر چشم انداز توسعه کشور، توجه ویژه‌ای به این بخش معطوف شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، درپیام علی لاریجانی آمده است:

برگزاری گردهمایی بزرگ تشکلهای صنفی و مهندسی صنعت ساختمان، فرصت مناسب و ویژه‌ای است که دست‌اندرکاران این بخش بتوانند در فضایی صمیمانه به بحث و تبادل نظر بپردازند و از این حیث می‌توان آن را گامی بلند و مثبت در این زمینه دانست.

از آنجا که رونق در بازار مسکن و ساخت و ساز، باعث ایجاد پویایی در کل اقتصاد کشور فعال شدن صنایع کوچک و بزرگ می‌گردد، بنابراین جا دارد در مسیر چشم انداز توسعه کشور، توجه ویژه‌ای به این بخش معطوف شود.

برای تحقق این امر لازم است تمام تشکل‌های صنفی و مهندسی دست به دست هم داده و با همکاری یکدیگر نیاز‌ها و چالش‌های بخش مسکن را شناسایی کرده و چشم اندازهای این مسیر را به مثابه یک افق روشن ترسیم نمایند، همچنین تشکیل شورای هم اندیشی و اتاق فکر صنعت ساختمان می‌تواند حرکت بسیار موثری در برقراری این ارتباط گروهی و ارائه راهکارهای جمعی مناسب در این جهت لحاظ شود.

در حال حاضر چالش‌های زیادی در ارتباط با مساله مسکن در کشور وجود دارد ولی نکته‌ی مهم نیاز مردم به مسکن مناسب است که این نیاز تنها در صورت گسترش ساخت و ساز توام با کیفیت و از سوی دیگر با کاهش هزینه‌ها برای اقشار مختلف مردم میسر می‌گردد.

در این راستا، بحث توسعه دهندگان صنعت ساختمان که امروزه جایگاه مهمی درعرصه‌ی توسعه‌ی جهانی دارد، برای کشور ما نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، به همین منظور باید به گسترش بخش خصوصی و جلب سرمایه‌گذاران به عرصه‌ی ساخت و ساز بپردازیم و لذا برای شکوفا کردن صنعت ساختمان ورود توسعه دهندگان به این عرصه لازم است بخشهای خصوصی تقویت و مورد حمایت قرار گیرند.

در راستای نیل به این اهداف، مجلس شورای اسلامی با پیگیری قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرصه مسکن در لایحه برنامه‌ی پنجم توسعه و ارائه طرحها و مصوبات مرتبط با آن تمام توان خود را درجهت گسترش صنعت ساختمان به کار گرفته است.

علاوه بر این مجلس شورای اسلامی با حمایت از بخش خصوصی، مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی و فراهم کردن بسترهای لازم جهت تشویق سرمایه‌گذاران در امر ساخت و ساز، حداکثر سعی خود را برای تقویت این بخش به کار بسته و امید می‌رود که با برگزاری این همایش‌ و تشکیل شورای هم اندیشی صنعت ساختمان، موانع و آسیب‌های این عرصه بیش از پیش تحلیل و مورد بررسی قرار گیرد و ساز و کارهای لازم برای دست یابی به چشم‌اندازهای روشن در آینده به وجود آید.

امیدوارم با برگزاری این همایش شاهد ایجاد پویایی و نشاط فعالیتهای ساختمانی و مسکن از سوی بخش خصوصی در کشور باشیم.

 

 

    نظرات